„Nagraj na bank!” - MediaMarkt w reklamie dyktafonów nawiązuje do afery KNF
Sieć sklepów MediaMarkt promuje dyktafony pod hasłem „Nagraj na bank!”, nawiązując do podsłuchanej rozmowy biznesmena Leszka Czarneckiego i szefa KNF Marka Chrzanowskiego. Pełnomocnik Czarneckiego poinformował, że nagrał on rozmowę dyktafonem kupionym w MediaMarkt.
Rozmowa Leszka Czarneckiego i Marka Chrzanowskiego została ujawniona we wtorek w „Gazecie Wyborczej” i „Financial Times”. „GW” opublikowała też pełny stenogram i nagranie audio rozmowy.
Rozmowa odbyła się pod koniec marca br. w gabinecie Marka Chrzanowskiego. Czarnecki nagrał ją, mimo że działały tam urządzenia zagłuszające podsłuchy (szef KNF określił je jako szumidła). W rozmowie Chrzanowski zasugerował mu zatrudnienie konkretnego prawnika w zamian za przychylne nastawienie KNF do planów restrukturyzacji jego banków. W minionym tygodniu złożył w tej sprawie zawiadomienie do prokuratury.
Roman Giertych, pełnomocnik Leszka Czarneckiego, poinformował, że biznesmen na rozmowę z szefem KNF zabrał trzy dyktafony, z których mimo zagłuszaczy skutecznie zadziałał jeden. - To był dyktafon, który pan Czarnecki kupił za 170 zł w sklepie Media Markt - powiedział serwisowi Money.pl.
Właśnie do tego stwierdzenia nawiązuje grafika, która pojawiła się na stronie głównej MediaMark.pl. Pokazuje slogan „Tanie i niezawodne dyktafony” oraz Tytusa, od roku jednego z bohaterów reklam MediaMarkt, mówiącego: „Nagraj na bank!”. Podobny wpis zamieszczono na facebookowym fanpage'u MediaMarkt Polska.
Przygotowano też spot radiowy, nawiązujący m.in. do tego, że według Leszka Czarneckiego proponowane przez szefa KNF wynagrodzenie dla prawnika, uzależnione od kapitalizacji Getin Noble Banku, miało wynieść przez trzy lata ok. 40 mln zł.
Oleole.pl też reklamuje dyktafon
Wpis promujący dyktafon zamieszczono również na fanpage'u facebookowym sklepu OleOle.pl. - Bo nigdy nie wiesz, kiedy przyda Ci się dyktafon. Philips DVT1150 łączy funkcjonalność i dobrą cenę - mniej niż 170 zł - stwierdzono.
Latem br. na MediaMarkt przemianowano sklepy działające wcześniej pod marką Saturn (obie marki należą do firmy MediaMarktSaturn Polska). Rebranding zakończył się na początku października br. Obecnie sieć MediaMarkt liczy 86 sklepów stacjonarnych, a w czwartek jest otwierany kolejny - w katowickiej galerii handlowej Libero.
Przypomnijmy, że zaraz po tym jak w czerwcu br. „Wprost” ujawnił podsłuchane przez kelnerów rozmowy czołowych polityków PO, urzędników i biznesmenów, w tygodniku pojawiło się kilka reklam sprzętu podsłuchowego.
Dołącz do dyskusji: „Nagraj na bank!” - MediaMarkt w reklamie dyktafonów nawiązuje do afery KNF