Koalicja "Marketerzy dla Lepszych Badań" przygotowała rekomendacje ws. nowego badania mediów
Marketerzy, którzy pracują wspólnie z rynkiem nad nowym badaniem mediów w Polsce i stworzyli koalicję "Marketerzy dla lepszych badań" wypracowali rekomendacje na ten temat. Przekazali je zarówno KRRiT, jak i nadawcom, a ich wizja ma "wpisywać się w prace KRRiT i nadawców" nad badaniem.
Koalicja marketerów w sprawie badań powstała w połowie czerwca br. i jej celem było opracowanie ich oczekiwań wobec systemu badań konsumpcji mediów w Polsce. W formie rekomendacji mieli oni przekazać je Krajowej Radzie Radiofonii i Telewizji oraz nadawcom radiowym, internetowym i telewizyjnym, którzy w ramach wspólnych prac zrzeszeni są w MOC (Media Owners Committee, oprócz nadawców telewizyjnych, którzy działają jeszcze nieformalnie).
W dokumencie tym miały znaleźć się rekomendacje zawierające kluczowe zmiany, które miałyby pozwolić na dostosowanie standardu badań do potrzeb rynku reklamowego.
Zakładają m.in. zwiększenie próby badawczej w celu poprawy precyzji pomiaru oglądalności kanałów tematycznych w telewizji; precyzyjną klasyfikację odsłon, niwelowanie duplikacji, skuteczny pomiar VOD, kompletny monitoring mobile, precyzyjny pomiar użytkowania aplikacji, pełną transparentność zakupu, rzetelną informację na temat wydatków reklamowych w internecie oraz badanie pasywne radia, uwzględniające informację, z jakiego urządzenia pobierany jest sygnał i większe możliwości badania radia o zasięgu lokalnym.
Z rekomendacji marketerów ma także wynikać, że badanie powinno dostarczać dane o konsumpcji wszystkich mediów od tego samego panelisty, a na każdym etapie powinno być realizowane „w sposób transparentny i profesjonalny, na zlecenie i pod bieżącym nadzorem organizacji powołanej do życia przez wszystkich interesariuszy badania”.
Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że z otrzymanych odpowiedzi KRRiT i MOC-ów ma wynikać, że przedstawione przez marketerów postulaty mają „wpisywać się w prace prowadzone zarówno przez KRRiT, jak i MOC”.
W skład Koalicji „Marketerzy dla Lepszych Badań" wchodzi obecnie 58 ekspertów pracujących w firmach takich jak Bank Millenium, BNP Paribas, Carrefour, COTY, Decathlon, Eurobank, FCA Group, Foodcare, Grupa Lotos, Grupa Maspex, Grupa Żywiec, Henkel, Huawei, Jeronimo Martins (Biedronka),Jeronimo-Martins (Hebe), L'Oreal, McDonald's, MARS, Mastercard, mBank, Media Saturn, Mitsubishi, Motors, Mondelez, Nivea, Pepsico, Philips, Play, Provident, Red Bull, Santader Bank SA, UPC, USP Zdrowie, Volkswagen Group , Wedel i Visa.
Pod koniec ubiegłego roku Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji oraz IAA Polska Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy podpisały list intencyjny w sprawie powołania JIC (Joint Industry Committee) - standardowo tworzą go media, reklamodawcy, domy mediowe i agencje badawcze. Podobne rozwiązania funkcjonują już w wielu krajach Europy Zachodniej. W Polsce JIC miałby w pierwszej kolejności zająć się stworzeniem jednolitego dla całego rynku badania pomiaru telewizji i radia, internetu.
Dołącz do dyskusji: Koalicja "Marketerzy dla Lepszych Badań" przygotowała rekomendacje ws. nowego badania mediów