Reaktywowane „Koło fortuny” hitem. TVP2 zyskała ponad milion widzów
Teleturniej „Koło fortuny” w sezonie 2017/2018 oglądało średnio 1,62 widzów. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej TVP2 w tym paśmie zyskała 1,10 mln oglądających. 1,55 mln osób gromadziły odcinki pokazywane w dni powszednie, a 1,81 mln śledziło emisje kultowego programu w weekendy.
Reaktywowane „Koło fortuny” w sezonie 2017/2018 na antenie TVP2 oglądać można było w okresie od 10 września ub.r. do 10 czerwca br. w dni powszednie o godz. 16.30, niedziele o 14.40, a od 9 grudnia ub.r. - również w soboty o 14.40.
Średnia widownia wszystkich premierowych odcinków produkcji wyniosła 1,62 mln osób, co przełożyło się na 17,44 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 12,04 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 14,20 proc. w grupie 16-59 - wynika z udostępnionej portalowi Wirtualnemedia.pl analizy Havas Media Group opracowanej na podstawie danych Nielsen Audience Measurement.
Zdecydowanie największą popularnością cieszyły się niedzielne emisje, które oglądało średnio 2 mln osób, co przełożyło się na odpowiednio 18,69 proc., 12,37 proc. oraz 14,26 proc. udziału. Odcinki pokazywane w soboty miały 1,50 mln oglądających (17,73 proc., 11,13 proc. oraz 13,34 proc. udziału), a średnia widownia wszystkich weekendowych emisji wyniosła 1,81 mln osób (18,33 proc., 11,90 proc. oraz 13,91 proc. udziału)
Z kolei odcinki teleturnieju pokazane w dni powszednie śledziło średnio 1,55 mln widzów (odpowiednio 17,14 proc., 12,08 proc. oraz 14,30 proc. udziału). W poszczególnych dniach widownia wahała się od 1,44 mln do 1,61 mln osób.
Wśród emisji niedzielnych największą popularnością cieszył się odcinek z 18 marca br., który śledziło 3,04 mln osób. Z kolei z odcinków pokazywanych od poniedziałku do piątku największą widownię (2,36 mln osób) miał odcinek z 7 marca br.
W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej „Koło fortuny” podniosło widownię telewizyjnej Dwójki aż o 1,10 mln osób (czyli o 214,97 proc.). W okresie od 11 września 2016 roku do 11 czerwca 2017 roku w dni powszednie w godz. 16.30-17.00 oraz weekendy w godz. 14.40-15.10 TVP2 śledziło 513 tys. osób.
Odcinki teleturnieju pokazywane w dni powszednie podniosły widownię swojego pasma o 1,07 mln widzów, a emisje niedzielne - o 1,21 mln osób.
„Koło fortuny” jest oparte na amerykańskim formacie „Wheel of Fortune”. Teleturniej widzom Dwójki znany jest z lat 1993-1998 i 2007-2009. Reaktywowany program na odświeżoną formułę. Prowadzą go wokalista Rafał Brzozowski i Miss Polonia 2016 Izabella Krzan.
Udział TVP2 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2017 roku wyniósł 7,87 proc.
Dołącz do dyskusji: Reaktywowane „Koło fortuny” hitem. TVP2 zyskała ponad milion widzów