Blog Forum Gdańsk zawieszone, za rok ma wrócić w nowej formule
W tym roku nie odbędzie się branżowa konferencja influencerów Blog Forum Gdańsk. Władze Gdańska tłumaczą decyzję względami organizacyjnymi. W przyszłym roku konferencja ma się odbyć w nowej formule - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
Blog Forum Gdańska to interdyscyplinarna konferencja dla twórców internetowych, głównie blogerów i vlogerów. Za organizację wydarzenia odpowiadają władze Gdańska. Ostatni raz spotkanie odbyło się w połowie września ubiegłego roku w Europejskim Centrum Solidarności w Gdańsku.
Kilka dni temu na stronie konferencji na Facebooku pojawił się lakoniczny komunikat, informujący, ze w tym roku Blog Forum Gdańsk nie będzie. - Szykujemy dla Was niespodziankę online, stay tuned! - obiecują organizatorzy.
Na stronie konferencji cały czas widnieje jednak informacja, że tegoroczna, dziewiąta edycja spotkania odbędzie się 29 i 30 września.
Konferencja zawieszona na rok
Władze Gdańska w odpowiedzi na pytania portalu Wirtualnemedia.pl wyjaśniają, że projekt Blog Forum Gdańsk będzie w tym roku zawieszony, aby w przyszłym powrócić w zmienionej formule. Dlaczego tak się stało? - Zadecydowały względy organizacyjne - mówi Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzeczniczka prasowa prezydenta Gdańska. - Docierały do nas sygnały, że dotychczasowa formuła potrzebuje odświeżenia. Modyfikacja i ulepszenie wymaga dużo pracy i czasu. Dlatego podjęliśmy decyzję, że w tym roku skupiamy się na pracy koncepcyjnej dotyczącej nowej odsłony tak lubianego przez internautów wydarzenia - zależy nam by było szerzej dostępne zarówno dla uczestników, internautów jak i mieszkańców Gdańska zainteresowanych tematyką nowych mediów. W grę wchodzi rozszerzenie zakresu i dostępności konferencji, bo wiemy ile osób było zawiedzionych tym, że nie mogły wziąć udziału w poprzednich edycjach BFG (chcemy uniknąć takiej sytuacji przy kolejnych edycjach) - wyjaśnia w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Skorupka-Kaczmarek.
Rzeczniczka prezydenta Gdańska zaznaczyła także, że przyszłoroczna edycja Blog Forum Gdańsk może zostać przeniesiona z Europejskiego Centrum Solidarności do innej lokalizacji.
BFG to silna marka
Zdaniem Roberta Stępowskiego, eksperta ds. marketingu terytorialnego, Blog Forum Gdańsk jest silną marką, dobrze pracującą na pozytywny wizerunek i rozpoznawalność stolicy Pomorza.
- BFG idealnie pasował do komunikacji marki Gdańska, które chce być postrzegane jako miasto wolności, nie tylko przez pryzmat historii m.in. Wolnego Miasta Gdańsk, czy "Solidarności", ale także współcześnie, choćby przez wolność słowa, a to właśnie internet, jeśli chodzi o publikowane w nim treści, który nie podlega żadnym regulacjom (w przeciwieństwie choćby do radia czy telewizji), taką ostoją wolności jest. Zresztą przed laty, właśnie m.in. dla podkreślenia tego wymiaru wolności, gdy tak naprawdę polska blogosfera dopiero się rodziła i stawiała pierwsze profesjonalne kroki, to wydarzenie powstało - ocenia w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Stępowski.
Nasz rozmówca podkreśla również, że konferencje i wydarzenia specjalne są dla miast użytecznym narzędziem promocji, co przekłada się bezpośrednio na zyski finansowe.
- Co ciekawe, jednym z najczęściej wykorzystywanych przez samorządy, narzędziem promocji są właśnie różnego rodzaju eventy. Zarówno te skierowane do szerokiego grona odbiorców o charakterze sportowych widowisk, czy kulturalno-rozrywkowe, jak i typowo biznesowe/branżowe. Jest też na nie duże zapotrzebowanie, o czym świadczy popularność choćby dwóch nowych, typowo kongresowych obiektów: ICE Kraków i MCK w Katowicach. Żaden z tych obiektów, wybudowanych specjalnie na potrzeby kongresowe, nie cierpi na brak zainteresowania ze strony organizatorów kongresów, wręcz przeciwnie, wiele terminów zajętych jest na kilka lat do przodu - wyjaśnia Robert Stępowski.