Koniec z adblockami na YouTube
Wraz z podwyżkami cen za YouTube Premium, serwis oficjalnie potwierdził włączenie usługi całkowicie blokującej adblocki.
Już o kiklu miesięcy Google wzmaga wysiłki, które mają na celu ograniczenie do zera liczby użytkowników, którzy blokują reklamy przy materiach przy pomocy specjalnych programów tzw. adblocków.
W październiku informację „Odtwarzacz zostanie zablokowany po odtworzeniu 3 filmów” zaczęli dostawać w Polsce użytkownicy YouTube'a, którzy korzystają z adblocków.
W najnowszym stanowisku YouTube czytamy, że serwis "rozpoczął ogólnoświatową akcję mającą na celu zachęcenie widzów z włączonymi blokerami reklam do zezwalania na reklamy w YouTube lub wypróbowania YouTube Premium, aby uzyskać dostęp do treści bez reklam".
"Korzystanie z blokerów reklam narusza Warunki korzystania z usługi YouTube" - informuje Google.
Podwyżka YouTube Premium
Od 1 listopada YouTube Premium będzie kosztować więcej w Polsce, Argentynie, Australii, Austrii, Chile, Niemczech i Turcji. Dotyczy to planów indywidualnych, rodzinnych i studenckich YouTube Premium i YouTube Music Premium - informuje branżowy serwis 9to5google. W Polsce cena pakietu rodzinnego wzrośnie z 35,99 do 46,99 zł.
YouTube Premium dla użytkowników indywidualnych zamiast 23,99 zł będzie kosztować 25,99 zł, a pakiet dla studentów zamiast 13,99 zł kosztuje od listopada 14,99 zł.
Rok do roku kwartalne wpływy reklamowe YouTube’a poszły w górę o 12,5 proc. - z 7,07 do 7,95 mld dolarów. Natomiast przychody sieci reklamowej Google’a zmalały z 7,87 do 7,67 mld. W efekcie YouTube pierwszy raz zarobił więcej niż sieć reklamowa Google’a. W drugim kwartale br. jego wpływy były jeszcze nieco niższe niż sieci Google’a (7,66 wobec 7,85 mld dolarów), a w pierwszym kwartale różnica była większa (6,69 wobec 7,5 mld).
Dołącz do dyskusji: Koniec z adblockami na YouTube