Znika polska wersja katolickiego portalu. Zabrakło pieniędzy
Po siedmiu latach istnienia znika polska wersja katolickiego portalu Aleteia. Powodem jest brak pieniędzy. Polska wersja była jedną z kilku, ukazujących się w różnych krajach świata.
Aleteia, czyli katolicki serwis przygotowywany przez świeckie osoby, w polskiej wersji ruszyła w lipcu 2016 roku jako jedna z edycji międzynarodowego portalu.
W poniedziałek redaktor naczelny polskiej Aletei, Konrad Sawicki poinformował w komunikacie, że w tym tygodniu zakończy się wydawanie polskiej wersji serwisu. „Z przyczyn finansowych - środki pochodzące z reklam oraz bezpośrednie wsparcie od naszych najwierniejszych Czytelników okazały się niewystarczające – dyrekcja naszej organizacji podjęła decyzję o zaprzestaniu publikacji w języku polskim. Naturalnie wszystkie nasze dotychczasowe treści pozostaną dostępne online i będzie można je odnaleźć na przykład za pośrednictwem wyszukiwarek internetowych. Zatem nie rozstajemy się tak zupełnie” - napisał.
Naczelny nie wyklucza, że Aleteia może wrócić
Sawicki dodał, iż serwis wciąż ukazuje się w pozostałych wersjach językowych: po hiszpańsku, słoweńsku, angielsku, francusku i portugalsku. „Jeśli dobry Bóg pozwoli, a sytuacja finansowa się poprawi – kto wie, może powrócimy w nowej odsłonie?” – dodaje redaktor naczelny portalu. Konrad Sawicki nie odpowiedział wczoraj na nasze pytanie, ile osób zatrudniała polska wersja serwisu i z iloma współpracowała w innej formie.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl, w lutym br. wśród portali religijnych liderem był Deon.pl, który przyciągnął 1,31 mln internautów, co dało 4,42 proc. zasięgu. Każdy odwiedzający spędził na stronie przeciętnie 2 minuty i 10 sekund.
Powyżej miliona odwiedzających miały jeszcze dwie witryny. Aleteia zanotowała 1,3 mln użytkowników, 4,37 proc. zasięgu oraz 2 minuty i 58 sekund średniego czasu korzystania, a działająca pod adresem JW.org platformę Świadków Jehowy, jako stronę www i aplikację mobilną, odwiedziło 1,16 mln internautów (3,91 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po godzinie, 30 minut i 33 sekundy.
Dołącz do dyskusji: Znika polska wersja katolickiego portalu. Zabrakło pieniędzy