Edipresse Polska zamyka dwutygodnik "Flesz. Gwiazdy & Styl"
Edipresse Polska S.A. zdecydowało o zaprzestaniu wydawania dwutygodnika "Flesz. Gwiazdy & Styl", nowy numer będzie ostatnim. Natomiast w pierwszym kwartale 2021 roku firma zapowiada uruchomienie nowego serwisu o branży modowej.
Decyzję o zaprzestaniu wydawania drukowanego wydania "Flesz. Gwiazdy&Styl" ogłoszono oficjalnie w poniedziałek, numer który ukazał się na rynku 21 grudnia będzie ostatnim. Jak informuje Edipresse Polska S.A. w przesłanym komunikacie do portalu Wirtualnemedia.pl, skupi się teraz na rozwoju nowego projektu internetowego.
Brand Flesz Style ma pozostać obecny jako sekcja tematyczna w serwisie party.pl. Zespół zatrudniony przy tworzeniu magazynu miał dostać propozycję pozostania w spółce w ramach realizacji innych projektów.
Na rynku od 2011 roku
"Flesz. Gwiazdy&Styl" pojawił się na rynku jesienią 2011 roku. Był pozycjonowany jako magazyn people, mniej więcej po połowie jego zawartości stanowiły informacje z życia gwiazd oraz treści o modzie i urodzie.
Nakład pierwszego wydania wyniósł 600 tys. egz. - Liczymy osiągnięcie sprzedaży na poziomie co najmniej 200 tys. egz. - mówiła na konferencji wprowadzającej tytuł Magdalena Modrzewska, dyrektor wydawnicza “Flesza”.
Ostatecznie pierwszy numer nowego dwutygodnika sprzedał się w liczbie 496 tys. egz. Potem już było słabiej - na początku sprzedaż wynosiła około 330 tys. egz., w tym roku spadła do 20 tys.
Redaktor naczelną "Flesza" od debiutu rynkowego pisma była Aneta Wikariak, która jako szefowa redakcji people & style kieruje też zespołami redakcyjnymi Wizaz.pl i dwutygodnika "Party. Życie gwiazd".
- Wszyscy widzimy zmieniające się zachowania i nawyki konsumenckie za którymi podąża zmieniająca się komunikacja marketingowa i budżety klientów. Naturalnym krokiem dla naszej dalszej obecności biznesowej w segmencie modowym jest 100 proc. obecność w kanałach digital. Zwłaszcza w tak perspektywicznej i dostosowanej do nowych realiów branży fashion - komentuje Maciej Klepacki, dyrektor generalny Edipresse Polska.
W planach nowy serwis fashion
W pierwszym kwartale 2021 roku Edipresse ma uruchomić nowy serwis e-commerce w kategorii fashion. Spółka ma już nad nim pracować od jakiegoś czasu, pozyskiwać partnerów handlowych, produkować treści modowe, a także wdrażać potrzebne do startu projektu rozwiązania technologiczne.
Za przygotowanie i wprowadzenie projektu na rynek odpowiadają Tomasz Sypuła oraz Agnieszka Janota, która od początku grudnia 2020 dołączyła do firmy.
- Konsekwentnie zwiększamy naszą obecność w kluczowych dla naszych użytkowniczek kategoriach tematycznych w obszarze digital. Branża modowa zawsze była w kręgu naszego zainteresowania, a dziś jest szczególnie istotna pod kątem działań e-commerce – stwierdza Maciej Klepacki, dyrektor generalny Edipresse Polska. - Wokół nowego projektu chcemy skupiać użytkowniczki zainteresowane modą i zakupami w Internecie, a wsparcie całego digitalowego portfolio spółki z obszaru lifestyle istotnie przyśpieszy nasz rozwój w kategorii fashion - uważa Klepacki.
Od początku 2021 roku portfolio drukowanych tytułów w ramach segmentu people premium będą tworzyły „Viva!”, „Party. Życie Gwiazd” oraz magazyn „Uroda Życia” (od początku roku będzie dwumiesięcznikiem) oraz cykliczne wydania „Mamo, to ja”.
W skład digitalowego portfolio Edipresse Polska wchodzą m.in. portale Polki.pl, Wizaz.pl, Gotujmy.pl, Mamotoja.pl, Viva.pl i Party.pl, a także serwisy marketplace z usługami z zakresu opieki i prowadzenia domu: Niania.pl, PomoceDomowe.pl, OpiekaSeniora.pl oraz OpiekaZwierzat.pl.
Dołącz do dyskusji: Edipresse Polska zamyka dwutygodnik "Flesz. Gwiazdy & Styl"