Sieć kablowa UPC Polska usunęła kanał z oferty. Czy można rozwiązać umowę?
Operator kablowy UPC Polska usunął z oferty kanał Baby First TV. Katarzyna Bonk, corporate communication firmy informuje Wirtualnemedia.pl, że abonentom, którzy mieli dziecięcą stację w pakietach, nie przysługuje prawo do rozwiązania umowy bez konsekwencji.
Baby First TV rozpoczął nadawanie w Polsce w 2006 roku. Emitował filmy animowane bez przemocy dla dzieci do 3 roku życia. Stacja chwali się na stronie internetowej, że jest platformą dla mam z pokolenia millenialsów. W swoim sklepie sprzedaje gry i zabawki, które mają pomóc w wychowywaniu dzieci.
Z witryny nadawcy wynika, że emisja nadal jest prowadzona w Stanach Zjednoczonych za pośrednictwem m.in. sieci kablowej Xfnity, platform cyfrowych Dish Network, DirecTV oraz aplikacji streamingowych Roku i Amazon Prime Video. Wcześniej stacja była dostępna także w Azji Południowo-Wschodniej, Niemczech i Portugalii.
„Przyczyny od nas niezależne”
W UPC Polska stacja była dostępna na 617 lub 664 pozycji listy programów, w zależności od dekodera. - Z przyczyn od nas niezależnych, nadawca kanału podjął decyzję o zakończeniu współpracy z UPC Polska, tym samym kanał Baby First zniknął z oferty operatora - wyjaśnia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Bonk.
UPC Polska był jedynym znaczącym operatorem w naszym kraju, który oferował Baby First TV. Czasami w związku ze zniknięciem kanału z oferty, abonenci mogą wypowiedzieć przed końcem obowiązywania umowę, bez żadnych konsekwencji finansowych. W przypadku Baby First TV tak jednak nie jest.
- Nie uprawnia to klientów do wypowiedzenia umowy w trybie specjalnym.Bogata oferta pakietów Select, Max oraz Max Premium umożliwia dotychczasowej widowni kanału dostęp do wielu innych programów, m.in. uruchomionych niedawno nowości, jak TBN Polska, SciFi, 13 Ulica, TeenNick – tłumaczy przedstawicielka UPC Polska.
Operator oferuje dla dzieci: TVP ABC, Polsat JimJam, MiniMini+, TeleToon+, Nickelodeon, Nick toons, Nick jr., Disney Channel, Disney XD, Cartoon Network, Top Kids i Junior Music. Agencja AKPA Polska Press, zajmująca się m.in. przygotowywaniem programu telewizyjnego dla prasy i portali internetowych, oferowała na koniec 2022 roku ramówki 277 kanałów. Przed rokiem było ich 270. Łącznie w bazie firmy jest 464 stacji polskojęzycznych, czyli o 15 więcej niż rok wcześniej.
W 2020 roku francuska Grupa Iliad za 9,6 mld zł kupiła sieć komórkową Play. Przed rokiem sfinalizowano z kolei przejęcie UPC Polska od Liberty Global za 7,013 mld zł. Z informacji Wirtualnemedia.pl wynika, że planowany jest rebranding UPC Polska na Play. Jego data nie jest jednak znana. - Rozwijamy nasze usługi zarówno pod marką Play, jak i UPC. Co do zasady, decyzje biznesowe komunikujemy oficjalnymi kanałami spółki - komentowało te doniesienia biuro prasowe Play.
Dołącz do dyskusji: Sieć kablowa UPC Polska usunęła kanał z oferty. Czy można rozwiązać umowę?