Kosmetyki i środki czystości Henkla w opakowania z plastiku pozyskanego społecznie
Henkel, właściciel takich marek, jak Persil, Silan, Pur czy Taft rozpoczyna na rynku niemieckim sprzedaż swoich kosmetyków i środków czystości w opakowaniach z tzw. plastiku pozyskanego społecznie.
Jest to efekt współpracy z firmą Plastic Bank rozpoczętej w 2017 roku. Jej celem jest zbiórka plastikowych odpadów zanim jeszcze zanieczyszczą oceany, przede wszystkim w miejscach, w których brakuje infrastruktury potrzebnej do ich utylizacji. I tak np. dzięki temu projektowi mieszkańcy Haiti, które jest jednym z najbardziej zanieczyszczonych miejsc na świecie mogą wymieniać zebrane plastikowe odpady na produkty, usługi lub pieniądze.
Regularna sprzedaż
Początkowo Henkel w ramach pilotażu wprowadzał co jakiś czas do sprzedaży swoje produkty w opakowaniach wytworzonych z plastiku pochodzącego ze społecznej zbiórki. Teraz chce je sprzedawać regularnie. Zaczyna od rynku niemieckiego, na którym pojawią się opakowania w 100 proc. wykonane z plastiku pochodzącego z recyklingu, z czego do 50 proc. ich składu stanowi tzw. social plastic.
Obecnie w tego rodzaju opakowaniach można już kupić niektóre szampony i żele pod prysznic Nature Box i Fa. Od lipca br. na rynku pojawią się w takich butelkach produkty czyszczące z serii Pro Nature oraz płyn do płukania Vernel Fresh Control.
W tym roku Henkel zleci recykling ok. 200 ton plastikowych odpadów pochodzących ze społecznej zbiórki.
Firma zapowiedziała już , że do 2025 roku plastikowe opakowania jej produktów w Europie będą wytwarzane w 35 proc. z plastikowych śmieci.
Ponadto opakowania wszystkich marek mają do tego czasu być w 100 proc. zdatne do ponownego użycia, kompostowania albo do recyklingu.
Henkel jest jedną z wielu dużych firm z sektora FMCG, które przywiązują dużą wagę do opakowań swoich produktów. Procter&Gamble w ciągu najbliższych 6 lat ma zmniejszyć ilość plastiku o 30 proc.
Dołącz do dyskusji: Kosmetyki i środki czystości Henkla w opakowania z plastiku pozyskanego społecznie