„Kropla Miłosierdzia” w kampanii społecznej Centrum Myśli Jana Pawła II (wideo)
Centrum Myśli Jana Pawła II w Warszawie przy współpracy z Instytutem Dialogu Międzykulturowego w Krakowie rozpoczęło kampanię społeczną „Kropla Miłosierdzia”. Jej założeniem jest zwrócenie uwagi na uczynki miłosierdzia.
Wiodącym motywem wizualnym kampanii jest kropla wody, w którą wpisane są wybrane uczynki miłosierdzia (zaczerpnięte z katechizmu Kościoła katolickiego). Każdy z 14 uczynków jest kolejną kroplą wody, „miarką dobra”. Woda niesie ze sobą głębokie przesłanie: symbolizuje życie, czystość, a także oczyszczenie i zaspokojenie.
Kreacja reklam jest czysta, bez logotypów, aby wzmocnić siłę przekazu i wywołać zastanowienie odbiorcy. Przygotowano sześć wzorów: Miło z dopiskiem kropla miłosierdzia - główny plakat kampanii, Dar - słowna zabawa wokół uczynku: głodnych nakarmić, Cuda - słowna zabawa wokół: urazy chętnie darować, Moc - słowna zabawa wokół: modlić się za żywych i umarłych, Hero - słowna zabawa angielskimi zwrotami uczynków: feeed the hungry i comfort the sorrowful i Love - słowna zabawa angielskimi zwrotami uczynków: clothe the naked i forgive all injuries.
Kampanię wspiera animacja przedstawiająca proste sposoby na realizację kilku uczynków miłosierdzia w codzienności. Dwuminutowy film utrzymany jest w stonowanej kolorystyce nawiązującej do kreacji głównej, z jednym dodatkowym akcentem kolorystycznym, nawiązującym do brandingu Miejskiej Strefy Kultury. Do klipu została skomponowana muzyka, zawierająca jako motyw muzyczny spadające krople wody. Animacja wykorzystana zostanie w internecie (kanał Youtube) oraz w mediach społecznościowych. Materiał filmowy w okrojonej wersji, 10 sekundowych zostanie umieszcony na monitorach LCD w komunikacji miejskiej.
Większość z podjętych działań opiera się na obecności w przestrzeni miejskiej i internetowej. Plakaty z kreacją pojawiły się na 119 citylightach w Warszawie oraz na 51 słupach ogłoszeniowych poszczególnych dzielnic stolicy. Reklama stanie się częścią brandingu Miejskiej Strefy Kultury tworzonej specjalnie dla pielgrzymów ŚDM na Krakowskim Przedmieściu w Warszawie. Została stworzona odrębna strona internetowa dedykowana projektowi. Wykorzystano media społecznościowe – promocja kampanii na profilu organizatora. Powstały memy z cytatami o miłosierdziu, promocja płatna animacji.
Na stronach kroplamilosierdzia.org oraz dropofmercy.org znajduje się rozwinięcie kampanii. Każdy, kto tam wejdzie, będzie mógł zastanowić się głębiej nad aktami miłosierdzia względem duszy i ciała. Strona będzie rozwijana o adresy kolejnych organizacji także po zakończeniu Światowych Dni Młodzieży. W tej chwili dostępna jest w języku polskim i angielskim.
Kampania „Kropla Miłosierdzia” została przygotowana dla młodzieży biorącej udział w XXXI Światowych Dniach Młodzieży, jednak jej przesłanie jej skierowane także do warszawiaków i turystów odwiedzających stolicę. Idea kampanii wpisuje się w ogłoszony przez Papieża Franciszka Rok Miłosierdzia Bożego.
Organizatorem kampanii „Kropla Miłosierdzia” jest Centrum Myśli Jana Pawła II, kreację stworzyła agencja Skyboat. Wsparcie działań związanych z kampanią zapewnia Instytut Dialogu Międzykulturowego z Krakowa.
Dołącz do dyskusji: „Kropla Miłosierdzia” w kampanii społecznej Centrum Myśli Jana Pawła II (wideo)