KTR 2018: zwycięzcami Ogilvy & Mather, Grupa Żywiec, Papaya Films i Televisor
W tegorocznej, jubileuszowej edycji Polskiego Konkursu Reklamy KTR najlepszą agencją została Ogilvy & Mather, domem produkcyjnym - Papaya Films, a studiem postprodukcyjnym - Televisor. Reklamodawcą roku została zaś Grupa Żywiec.
W tym roku do konkursu zgłoszono 1233 projektów, które oceniało 67-osobowe jury pod przewodnictwem Basa Korstena - dyrektora kreatywnego oraz partnera zarządzającego w amsterdamskim biurze J. Walter Thompson.
Piętnasta, jubileuszowa edycja konkursu KTR odbyła się w zmienionej formule. Jury spośród wszystkich prac nagrodzonych złotem wybrało najlepszą pracę w każdej kategorii: Craft, Design, Communication oraz najlepszą kampanię społeczną.
W kategorii Best of Craft nagrodę zdobył teledysk „Kanterstrajk” Partyka / takie.pany dla Fisz Emade Tworzywo. Wyróżnienie Best of Design otrzymał projekt typograficzny Bona Nova stworzony przez Mateusza Machalskiego we współpracy z Andrzejem Heidrichem. Nagrodą Best of Communication uhonorowano kampanię „Nie widać” agencji Brain dla ING. W kategorii Best of Charity nagrodzono kampanię „Do ostatniego Drzewa” agencji Mather/Ogilvy dla Greanpeace Polska.
Agencją roku została Ogilvy & Mather. Tytuł reklamodawcy roku przyznano Grupie Żywiec. Domem produkcyjnym, trzeci rok z rzędu, została Papaya Films, natomiast Televisor wręczono tytuł studia postprodukcyjnego roku.
Agencja reklamowa roku:
1. Ogilvy & Mather - 59,75
2. VML Poland - 56,25
3. Grey Group Poland - 54
4. 2012 - 45,75
5. DDB Group - 42,5
Dom produkcyjny roku:
1. Papaya Films - 80
2. Opus Film 31,5
3. Moon - 20
Studio postprodukcyjne roku
1. Televisor - 38,5
2. Platige Image - 20
3. Juice Sound - 10
– Sami sobie stale podnosimy poprzeczkę, badamy i wprowadzamy nowe technologie, poszerzamy wiedzę i kompetencję. Inwestujemy też w ludzi wspierając ich rozwój. Oni są naszym największym potencjałem. Jak widać, to wszystko przynosi efekt, bo wspólnie tworzymy studio postprodukcyjne roku - komentuje dla portalu Wirtualnemedia.pl Renata Kowzan, CEO Televisor.
Od tegorocznej edycji konkursu zarząd KTR będzie przyznawał także nagrodę Hall of Fame za całokształt pracy najbardziej zasłużonym w branży kreatywnej. Wyróżnieni te otrzymali Kot Przybora i Iwo Zaniewski oraz Pani Teresa Zielińska.
Podczas gali KTR wręczono również nagrodę w konkursie specjalnym Best of Facebook @ KTR 2018 kampaniom: Złoto dla „Do ostatniego drzewa” (Mather/Ogilvy dla Greenpeace Polska) oraz Brązy kampaniom „Walentynkowe biuro tłumaczeń” (Saatchi&Saatchi IS dla Carrefour) oraz „Podziękowania 180hb” .
Zwycięskie zespoły w konkursie Young Creatives Cannes w tym roku:
W kategorii Design, której partnerem jest Red Bull, wygrały Agnieszka Grajda i Karolina Pasek z Communication Unlimited.
W kategorii Film, której partnerem jest marka Książęce, wygrali Paweł Murawski oraz Bartosz Bulak z Publicis DWL.
W kategorii Digital, której partnerem jest Redds, wygrały Aleksandra Berka (They.pl) oraz Patrycja Rogacz (Melting Pot).
W kategorii Print, w której partnerem jest innogy Polska wygrali Dzmitry Vilchytski i Olga Krasnodębska z agencji Change Serviceplan
W kategorii PR partnerem jest IKEA, zwyciężyły Karolina Sirko oraz Karolina Partyka z 24/7Communication.
W kategorii Clients, partnerem było Centrum Spotkania Kultur z Lublina, zwyciężyły Marta Legutko oraz Olga Gralińska z Play.
W kategorii Media, której partnerem był Red Bull, zwyciężyły Agnieszka Witkowska i Katarzyna Zinów – Szczepaniak z MullenLowe Mediahub.
Wszystkie nagrody wręczono podczas wczorajszej gali w Teatrze Polskim w Warszawie. Portal Wirtualnemedia.pl jest partnerem medialnym wydarzenia.
Dołącz do dyskusji: KTR 2018: zwycięzcami Ogilvy & Mather, Grupa Żywiec, Papaya Films i Televisor
to O&M to musi mieć naprawdę dużo tych "przyjaciół" skoro pozamiatało zarówno D&AD jak i One Show w ubiegłym miesiącu. A Ty masz jakiś przyjaciół, znajomych chociaż? :)