Kuba Wojewódzki wspólnikiem Janusza Palikota, będą sprzedawać piwo z olejów z konopi
Kuba Wojewódzki założył wraz Januszem Palikotem firmę Przyjazne Państwo, która zajmie się sprzedażą napojów alkoholowych i bezalkoholowych z zawartością związków pochodzących z konopi, czyli CBD. Pierwszym produktem ma być piwo Buh. Za jego komunikacje i kreację odpowiada m.in. Kuba Wojewódzki.
To kolejna inicjatywa biznesowa prezentera związanego z TVN. Kuba Wojewódzki jest już współwłaścicielem sieci restauracji „Niewinni Czarodziej 2.0” w Warszawie i Wrocławiu. Teraz na wspólnej internetowej konferencji z Januszem Palikotem poinformował o nowym przedsięwzięciu. Palikot to były polityk i poseł, obecnie biznesmen, który działa w branży alkoholi - jest właścicielem m.in spółki Browar Tenczynek oraz Tenczyńska Okowita.
Przyjazne Państwo to także firma, która będzie miała w ofercie napoje alkoholowe i bezalkoholowe. Ich znakiem rozpoznawczym ma być zawartość frakcji olejów uzyskanych z konopi. Pierwszy produkt - piwo Buh (w wersji z alkoholem i bez) - ma pojawić się w listopadzie.
Osobami odpowiedzialnymi za jego komunikację wizualną i logo będą Tomasz Czechowski z browaru Doctor Brew i Kuba Wojewódzki.
- Komunikacja wizualna to moja pasja. Do tego projektu zaprosiłem Tomka Waciaka-Wójcika, z którym pracowałem nad magazynem „Brum” - zapowiedział Wojewódzki, który w latach 90-tych był naczelnym tego pisma.
Przyjazne Państwo to firma, która zajmie się kreacją brandów, a produkcje zleca do zaprzyjaźnionych firm (np. Browar Tenczynek). Jej kapitał założycielski to 100 tys. zł. Ale Janusz Palikot zaznaczył na konferencji, że chce pozyskać od inwestorów 4 mln zł.
Skąd nazywa firm? - Dzisiaj Przyjazne Państwo to żart, a my jesteśmy ludźmi dowcipnymi - tłumaczył na konferencji Kuba Wojewódzki.
Biuro prasowe TVN pytane o komentarz w sprawie nowej działalności Kuby Wojewódzkiego odpowiedziało, że nie komentuje działalności biznesowej swoich gwiazd, o ile nie ma ona związku ze współpracą z TVN Grupa Discovery.
Pod koniec ub.r. Janusz Palikot w ramach akcji crowdfundingowej pozyskał od 1,3 tys. inwestorów 4,2 mln zł na rozwój Tenczyńskiej Okovity. Jednocześnie zaprezentował inwestorom kolejny projekt - Beczki Palikota obejmujące produkcję rzemieślniczej wódki.
Kuba Wojewódzki w mediach
Kuba Wojewódzki od lat ma swój program w TVN. Premierowe odcinki 29. serii „Kuby Wojewódzkiego” na antenie TVN oglądać można we wtorki o godz. 22.30 (od 1 września br.). Trzy pierwsze z nich obejrzało średnio 671 tys. osób, co zapewniło stacji 8,57 proc. udziału wśród wszystkich widzów, 10,98 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 10,43 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. W czasie lockdownu na Player.pl pojawił się jego program nadawany z domu - „250 m² Kuby Wojewódzkiego”.
Wojewódzki prowadzi też własny biznes - to m.in. restauracja „Niewinni Czarodzieje 2.0” w Warszawie.
W lutym br. Kuba Wojewódzki oraz były szef PR Polsatu Konrad Stachurski uruchomili agencję influencer marketingu, która ma reprezentować w social mediach aktorów i celebrytów.
Wojewódzki występuje także w kampaniach reklamowych, m.in. Oranżady Hellena i sieci Play.
Dołącz do dyskusji: Kuba Wojewódzki wspólnikiem Janusza Palikota, będą sprzedawać piwo z olejów z konopi