SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Kurski chwali się wzrostem oglądalności TVP w I półroczu. „Jest o 10 proc. wyższa niż dane Nielsena”

Prezes Telewizji Polskiej Jacek Kurski na podstawie modelu oglądalności rzeczywistej (MOR) przekonuje, że wyniki oglądalności Jedynki i Dwójki są o 10 proc. wyższe niż dane od Nielsena. - Uważamy, że jesteśmy bardzo krzywdzeni - tłumaczy.

Jacek Kurski, prezes Telewizji Polskiej / fot. Łukasz BrzezickiJacek Kurski, prezes Telewizji Polskiej / fot. Łukasz Brzezicki

Podczas wtorkowego briefingu prezes TVP Jacek Kurski przedstawił dziennikarzom porównanie wyników oglądalności według pracowni Nielsen za pierwsze półrocza 10 lat wstecz. W okresie od stycznia do czerwca 2018 roku Grupa TVP zanotowała wzrost wobec I półrocza 2017 roku o 0,6 p.proc. - z 18 do 18,6 proc.

- Nastąpił wzrost oglądalności TVP1, TVP2 i całej grupy. To pierwszy raz od 16 lat - tłumaczył Jacek Kurski, podkreślając, że oglądając konkurencji (Polsat i TVN) w tym samym okresie wciąż spada. Do tej pory Jedynka i Dwójka także notowały spadkową tendencję.

- Oglądalność TVP1 i TVP2 w I połowie 2018 roku na podstawie rzeczywistych zachowań widzów jest o około 10 proc. wyższa niż według pomiaru Nielsena. Ta dana jest bardzo ważna jeśli chodzi o nasze plany na przyszłość. My twierdzimy, że oglądalność Telewizji Polskiej jest wyższa niż ta, którą wykazuje Nielsen. W przypadku stacji komercyjnych oglądalność modelu rzeczywistego jest niższa niż dane Nielsena. Uważamy, że jesteśmy bardzo krzywdzeni - przekonywał prezes TVP.

Jednocześnie Jacek Kurski zaznaczył, że wzrost oglądalności nie jest skutkiem mistrzostw świata w piłce nożnej. - Mundial zahaczał jedynie o ostatnie dwa tygodnie czerwca, w związku z czym jego udział w tym półroczu był niewielki, a wyniki mundialu w Nielsenie są dramatycznie zaniżane co będzie wymagało potraktowania w osobny sposób. Podtrzymuję, że działania wobec monopolisty, które zapowiedzieliśmy, będą kontynuowane - stwierdził.


Slajd przedstawiony na briefingu

Należy jednak dodać, że w pierwszym półroczu 2016 roku (kiedy do zarządu TVP weszli Jacek Kurski i Maciej Stanecki) TVP1 i TVP2 zanotowały spadki o 1,6 p.proc. (20,1 proc.) w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej (21,7 proc.). Natomiast rok później oba główne kanały zanotowały oglądalność na poziomie 18 proc., co stanowi spadek o 2,1 p.proc.

Liderem oglądalności rynku telewizyjnego w pierwszym półroczu br. był Polsat. Druga była TVP1, którego udział w analizowanym okresie zwiększył się o 2,27 proc. do 10,37 proc. Podium uzupełnia TVN - 9,33 proc., po spadku o 4,70 proc. Z kolei średni udział czwartej Dwójki wyniósł 8,22 proc., po wzroście o 4,85 proc.

Wyższe przychody reklamowe z mundialu

Na wczorajszej konferencji Kurski poinformował również, że przychody Telewizji Polskiej wyniosły dotąd ok. 78. mln zł na mundialu w Rosji.

- Przychody są jeszcze wyższe niż deklarowane dwa tygodnie temu kiedy zaczynał się mundial i wynoszą prawie 78 mln zł, biorąc pod uwagę reklamę, sponsoring, a także wpływy z online’u i reemisji, stref kibica oraz z reklam TVP 4K. To olbrzymi wzrost - tłumaczył.

Jacek Kurski odniósł się do imprez sportowych sprzed czterech i ośmiu lat, kiedy Telewizja Polska notowała przychód na poziomie 38 mln zł. - Teraz mamy przeszło dwa razy więcej - podsumował prezes TVP.

TVP krytykuje badanie Nielsena, chce nowego pomiaru telemetrycznego

Telewizja Polska od dwóch lat regularnie krytykuje badanie telemetryczne realizowane przez Nielsen Audience Measurement. Kierownictwo nadawcy uważa, że jest ono oparte na zbyt małej liczbie gospodarstw domowych, których rozmieszczenie terytorialne nie jest reprezentatywne dla całego społeczeństwa.

Już wiosną 2016 roku TVP zwróciła się do Nielsena o kody pocztowe uczestników pomiaru. Firma badawcza ich nie przekazała, uzasadniając to ochroną danych osobowych. Jesienią 2016 roku firmy porozumiały się, że audyt rozproszenia geograficznego panelu telemetrycznego przeprowadzi podmiot wybrany przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy IAA Polska.

W ostatnich tygodniach Telewizja Polska chwaliła się wysoką oglądalnością transmisji meczów piłkarskich mistrzostw świata, podając wyniki własnego pomiaru, opartego na danych ok. 190 tys. klientów usługi telewizyjnej Netii. W tym pomiarze programy TVP osiągają znacznie wyższe wyniki niż w badaniu Nielsen Audiencem Measurement.

Dołącz do dyskusji: Kurski chwali się wzrostem oglądalności TVP w I półroczu. „Jest o 10 proc. wyższa niż dane Nielsena”

41 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
wic
Panie Jacku, proszę zrezygnować z pieniędzy z abonamentu, bo w aktualnej sytuacji nie ma Pan moralnego prawa mówić o jakiejkolwiek krzywdzie. PS. Czy jakikolwiek przepis prawny precyzuje, jaka liczba kanałów publicznej telewizji i publicznego radia ma być utrzymywana z abonamentu?
odpowiedź
User
ona
Można mówić różne głupoty a program TVP jest po prostu kiepski, a ramówkowym bajzlu nie wspominając. Wzrost oglądających TVP nie przekłada się na wpływy z reklam. Skończą się mecze i skończy się wzrost oglądalności. Słabe, słabe i propagandowe.
odpowiedź
User
Nicko
Wiadomości tak podały? A to spoko.
odpowiedź