Leo Burnett i MSL ze wspólnym działem digitalu
Agencja reklamowa Leo Burnett i komunikacyjna MSL połączyły swoje działy digital. -To jeden z pierwszych widocznych rezultatów integracji spółek, który rozpoczął się na początku roku 2018 - mówi Wirtualnemedia.pl Sebastian Hejnowski, CEO MSL Central and Eastern Europe.
Na czele połączonych zespołów stanęli Bartosz Janik, head of digital oraz Filip Dawid, head of technology. Łącznie pracuje w nich dwadzieścia osób, drugie tyle to współpracownicy.
- Połączenie sił Leo Burnett Warsaw i MSL w obszarze digitalu, social mediów i influencer marketingu to jeden z pierwszych widocznych rezultatów integracji spółek, który rozpoczął się na początku roku 2018. Spośród cross dyscyplinarnych zespołów istniejących w obu agencjach wraz z zespołem zarządzającym wyłoniliśmy kompetencje, które dziś tworzą dział digital. W skład zespołu Leo Burnett wchodzą programiści, zespół analityczny, zespół strategii digitalowej, zespół content marketingu i influencer relations. Obie agencję do nowego działu wniosły różne kompetencje, które uzupełniają się i tworzą unikalną ofertę digitalową Grupy Leo Burnett - komentuje dla portalu Wirtualnemedia.pl Sebastian Hejnowski, CEO MSL Central and Eastern Europe.
W październiku ubiegłego roku Publicis Communications połączył trzy agencje - Arc, Leo Burnett i MSL - w Leo Burnett Groupe. Połączenie działów digitalu jest konsekwencją tej konsolidacji.
Obecnie największymi klientami działów digitalu są Procter & Gamble, Samsung, Philip Morris, Kaufland, eurobank i Orange Polska.
Wspólny zespół Leo Burnett i MSL powiększył się o trzech senior digital managerów, są to Maciej Bykowski, Dominik Gorzelańczyk i Adrian Serafin. Jakub Jóźwicki dołączył natomiast na stanowisko senior influencer relationship managera.
- Poza digitalem w Leo Burnett Groupe chcemy rozwijać nasze kompetencje w obszarze konsultingu biznesowego i transformacji cyfrowej. Z pewnością w kolejnych miesiącach będziemy rozwijać nowo powstałe struktury i poszukiwać top ekspertów z rynku - dodaje Hejnowski.
„Sprint to the future”
W latach 2018-2020 Publicis realizuje strategię „Sprint to the future”. Zakłada ona m.in. wzrost organiczny na poziomie 4 proc. do 2020 roku, poprawę marży operacyjnej o 30 do 50 punktów bazowych rocznie oraz przyjęcie tzw. modelu kraju, który koncentruje się na dostarczaniu i efektywnemu zarządzaniu zasobami. Firma aktywnie realizuje również cyfrową transformację biznesową, m.in. za pośrednictwem centrów doskonałości w kreatywności oraz kreowaniu branżowych praktyk w tym obszarze.
MSL ze wzrostem, Leo Burnett ze spadkiem w 2017r.
W ubiegłym roku agencja komunikacyjna MSL osiągnęła wzrost wpływów sprzedażowych o 12,4 proc. do 27,87 mln zł oraz zysku netto z 1,64 do 2,36 mln zł. Przychody sprzedażowe firmy z rynku krajowego zmalały w skali roku z 22,08 do 19,66 mln zł, natomiast wpływy z zagranicy zwiększyły się z 2,72 do 8,21 mln zł. Władze agencji wyjaśniły to stabilizacją i wzrostem lokalnego rynku usług PR, a także współpracą z innymi spółkami z grupy Publicis w Polsce oraz biurami MSL na całym świecie.
Z kolei agencja Leo Burnett Warszawa zanotowała w 2017 roku spadek przychodów o 26,2 proc. do 27,6 mln zł oraz 337,4 tys. zł straty ze sprzedaży (wobec 2,61 mln zł zysku rok wcześniej). Uzasadniono to ,zakończeniem obsługi T-Mobile Polska i Castoramy oraz ograniczeniem współpracy z Procter&Gamble.
Przychody finansowe Leo Burnett Warszawa w ubiegłym roku wzrosły z 11,77 do 31,73 mln zł. Zysk netto agencji zwiększył się w skali roku z 14,28 do 32,36 mln zł. W tym roku agencja pozyskała już nowych klientów i zwiększyła zatrudnienie o jedną piątą.
Dołącz do dyskusji: Leo Burnett i MSL ze wspólnym działem digitalu