SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Publicis Groupe w aplikacji Marcel połączy swoich pracowników i klientów z całego świata

Koncern marketingowy Publicis Groupe zaprezentował opartą na sztucznej inteligencji platformę Marcel, którą przygotował wspólnie z Microsoftem. Jest to aplikacja ułatwiająca efektywną współpracę pracowników firmy z całego świata.

Marcel ma formę aplikacji mobilnej obsługującej polecenia głosowe. Każdy pracownik Publicis Group może zadać pytanie dotyczące doświadczenia i obszarów specjalizacji, których potrzebuje do swojej pracy. Aplikacja zawiera szczegółowe dane o dorobku zawodowych ponad 80 tys. pracowników koncernu z całego świata, przetwarza je i wyświetla użytkownikowi osoby odpowiadające jego potrzebom.

Użytkownik może zadać dodatkowe pytania dotyczące, np. tego czy zasugerowane mu osoby pracowały z konkretnymi klientami i przy działaniach określonego typu. Może też przeglądać szczegółowe informacje o dorobku zawodowym osoby, którą wybrał (np. przejrzeć opisy jej najważniejszych prac).

Każdy pracownik ma możliwość poprosić wybraną osobę o kontakt, zadać jej pytanie czy zaproponować współtworzenie projektu. W aplikacji będą zawarte informacje, dla których klientów z różnych branż pracują poszczególne agencje na różnych rynkach, tak żeby unikać konfliktu interesów przy realizacji projektów.

W aplikacji pracownicy będą mogli też ogłaszać pomysły i projekty, przy których potrzebują konsultacji i pomocy. Ponadto platforma ma funkcjonalność inteligentnego organizera: pracownicy będą w niej wpisywali swoje rozkłady dnia, a aplikacja będzie sugerować, przy których zadaniach może wykonać research i dostarczyć przydatnych informacji.

Marcel będzie też dostępny dla klientów Publicis Groupe. Będą oni mogli zgłaszać briefy (razem ze wszystkimi szczegółami, terminami itp.), aplikacja będzie dobierać do nich najlepszych pracowników z biur koncernu na całym świecie, a ci z pomocą aplikacji będą mogli tworzyć i przesyłać swoje prace.

Przedstawiciele Publicis Groupe podczas prezentacji Marcela podkreślili, że zapewni on zdecydowanie szybszą i efektywniejszą współpracę pracowników. Dzięki temu wzrośnie produktywność koncernu w różnych wymiarach. Podczas prezentacji zwrócono chociażby uwagę, że w tradycyjny sposób trudno wysłać brief do wszystkich biur koncernu, natomiast Marcel pozwoli wybrać najlepsze.

- Nie musicie używać Marcela, ale wierzymy, że będziecie chcieli - podkreślono.

Marcel będzie zawierał 5 mld plików ze 1,2 tys. firm Publicis Groupe z całego świata. Koncern powołał osobny zespół, odpowiadający za rozwój aplikacji.

Arthur Sadoun: to rewolucja dla branży reklamowej

- Marcel będzie rewolucją. A teraz pora na wdrożenie. Będzie też niesamowicie trudno i musimy to przyznać - stwierdził Arthur Sadoun, prezes i dyrektor generalny Publicis Groupe.

Publicis Groupe po raz pierwszy poinformowała o planach wprowadzenia platformy Marcel latem 2017 roku, podczas festiwalu reklamowego Cannes Lions. By sfinansować tę inwestycję, szefowie grupy zdecydowali, że agencje do niej należące przez rok nie będą uczestniczyły w żadnych branżowych imprezach, takich jak konkursy, festiwale reklamowe czy targi.

- Rok temu musieliśmy podjąć trudną decyzję, żeby wycofać się z działań autopromocyjnych. Zrobiliśmy to, żeby zająć się wymyśleniem na nowo naszej branży - i dla pracowników, i klientów - podkreślił dodał Arthur Sadoun.

Publicis Groupe nie podaje, ile wydała na przygotowanie aplikacji. Sadoun zaznaczył, że jest to największy wewnętrzny projekt technologiczny firmy. Stwierdził też, że koncern więcej oszczędził na rezygnacji z udziału w konkursach reklamowych.

- W ostatnim okresie ogromnie zmieniło się to, jak odbieramy informacje czy jak kupujemy. W reklamy większość branży przygotowuje w tradycyjny sposób - zwrócił uwagę szef Publicis Groupe. Zaznaczył, że sztuczna inteligencja, na której jest oparty Marcel, nie zastąpi kompetencji strategicznych czy kreatywnych, ale może je wspomóc.

Obecnie trwają jeszcze testy alpha Marcela, a w czerwcu ruszą testy beta obejmujące tysiąc pracowników Publicis Groupe. W 2020 roku z aplikacji ma korzystać 80 proc. pracowników Publicis Groupe.

Nad platformą koncern pracował razem z Microsoftem. - Sztuczna inteligencja jest jedną z najbardziej zaawansowanych technologii naszych czasów, ale jej realna siła polega na tym, że można ją zastosować do wzmocnienia ludzkiej pomysłowości. I to jest piękno Marcela. W Microsoft wierzymy, że ludzie nie pracują już dla firm - firmy muszą pracować dla swoich pracowników. Marcel ucieleśnia to przekonanie. To sprawia, że ta współpraca jest tak płynna i naturalna - mówił na początku br. Satya Nadella, CEO Microsoftu. - Marcel jest kluczowym krokiem w zaangażowaniu Publicis Groupe w radykalną zmianę naszej branży, dla dobra naszych klientów i naszych pracowników - dodał Arthur Sadoun, prezes i dyrektor generalny Publicis Groupe.

Publicis Groupe to francuska grupa marketingowa działająca od 1926 roku. W jej skład wchodzą m.in. agencje Publicis Worldwide, Leo Burnett, Saatchi & Saatchi, a także domy mediowe Starcom, Zenith, Mediavest/Spark i Optimedia/Blue 449. W ub.r. koncern zanotował 9,69 mld euro wpływów (po spadku o 0,4 proc. w skali roku) i 862 mln euro zysku netto przypisanego podmiotowi dominującemu.

Dołącz do dyskusji: Publicis Groupe w aplikacji Marcel połączy swoich pracowników i klientów z całego świata

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Czytacz
To nie ma prawa działać
odpowiedź
User
Meg
ale działa i ma się dobrze
odpowiedź