Publicis Groupe w aplikacji Marcel połączy swoich pracowników i klientów z całego świata
Koncern marketingowy Publicis Groupe zaprezentował opartą na sztucznej inteligencji platformę Marcel, którą przygotował wspólnie z Microsoftem. Jest to aplikacja ułatwiająca efektywną współpracę pracowników firmy z całego świata.
Marcel ma formę aplikacji mobilnej obsługującej polecenia głosowe. Każdy pracownik Publicis Group może zadać pytanie dotyczące doświadczenia i obszarów specjalizacji, których potrzebuje do swojej pracy. Aplikacja zawiera szczegółowe dane o dorobku zawodowych ponad 80 tys. pracowników koncernu z całego świata, przetwarza je i wyświetla użytkownikowi osoby odpowiadające jego potrzebom.
Użytkownik może zadać dodatkowe pytania dotyczące, np. tego czy zasugerowane mu osoby pracowały z konkretnymi klientami i przy działaniach określonego typu. Może też przeglądać szczegółowe informacje o dorobku zawodowym osoby, którą wybrał (np. przejrzeć opisy jej najważniejszych prac).
Publicis Groupe unveils Marcel, AI-powered innovation that will accelerate transforming the organization from a holding company to a platform, ushering in a new era of creativity and innovation. #MeetMarcel https://t.co/lVGoCj32GZ pic.twitter.com/a03k7x8XHo
— Publicis Groupe (@PublicisGroupe) 24 maja 2018
Każdy pracownik ma możliwość poprosić wybraną osobę o kontakt, zadać jej pytanie czy zaproponować współtworzenie projektu. W aplikacji będą zawarte informacje, dla których klientów z różnych branż pracują poszczególne agencje na różnych rynkach, tak żeby unikać konfliktu interesów przy realizacji projektów.
W aplikacji pracownicy będą mogli też ogłaszać pomysły i projekty, przy których potrzebują konsultacji i pomocy. Ponadto platforma ma funkcjonalność inteligentnego organizera: pracownicy będą w niej wpisywali swoje rozkłady dnia, a aplikacja będzie sugerować, przy których zadaniach może wykonać research i dostarczyć przydatnych informacji.
Marcel będzie też dostępny dla klientów Publicis Groupe. Będą oni mogli zgłaszać briefy (razem ze wszystkimi szczegółami, terminami itp.), aplikacja będzie dobierać do nich najlepszych pracowników z biur koncernu na całym świecie, a ci z pomocą aplikacji będą mogli tworzyć i przesyłać swoje prace.
Przedstawiciele Publicis Groupe podczas prezentacji Marcela podkreślili, że zapewni on zdecydowanie szybszą i efektywniejszą współpracę pracowników. Dzięki temu wzrośnie produktywność koncernu w różnych wymiarach. Podczas prezentacji zwrócono chociażby uwagę, że w tradycyjny sposób trudno wysłać brief do wszystkich biur koncernu, natomiast Marcel pozwoli wybrać najlepsze.
- Nie musicie używać Marcela, ale wierzymy, że będziecie chcieli - podkreślono.
Marcel będzie zawierał 5 mld plików ze 1,2 tys. firm Publicis Groupe z całego świata. Koncern powołał osobny zespół, odpowiadający za rozwój aplikacji.
Arthur Sadoun: to rewolucja dla branży reklamowej
- Marcel będzie rewolucją. A teraz pora na wdrożenie. Będzie też niesamowicie trudno i musimy to przyznać - stwierdził Arthur Sadoun, prezes i dyrektor generalny Publicis Groupe.
Publicis Groupe po raz pierwszy poinformowała o planach wprowadzenia platformy Marcel latem 2017 roku, podczas festiwalu reklamowego Cannes Lions. By sfinansować tę inwestycję, szefowie grupy zdecydowali, że agencje do niej należące przez rok nie będą uczestniczyły w żadnych branżowych imprezach, takich jak konkursy, festiwale reklamowe czy targi.
- Rok temu musieliśmy podjąć trudną decyzję, żeby wycofać się z działań autopromocyjnych. Zrobiliśmy to, żeby zająć się wymyśleniem na nowo naszej branży - i dla pracowników, i klientów - podkreślił dodał Arthur Sadoun.
The creation of Marcel has been a truly transformative initiative in support of #ThePowerOfOne. Publicis.Sapient developing the Marcel user design and experience. Publicis Communications’@BBHblacksheep created Marcel’s brand identity. #MeetMarcel pic.twitter.com/BbESTqV7Ip
— Publicis Groupe (@PublicisGroupe) 24 maja 2018
Publicis Groupe nie podaje, ile wydała na przygotowanie aplikacji. Sadoun zaznaczył, że jest to największy wewnętrzny projekt technologiczny firmy. Stwierdził też, że koncern więcej oszczędził na rezygnacji z udziału w konkursach reklamowych.
- W ostatnim okresie ogromnie zmieniło się to, jak odbieramy informacje czy jak kupujemy. W reklamy większość branży przygotowuje w tradycyjny sposób - zwrócił uwagę szef Publicis Groupe. Zaznaczył, że sztuczna inteligencja, na której jest oparty Marcel, nie zastąpi kompetencji strategicznych czy kreatywnych, ale może je wspomóc.
Obecnie trwają jeszcze testy alpha Marcela, a w czerwcu ruszą testy beta obejmujące tysiąc pracowników Publicis Groupe. W 2020 roku z aplikacji ma korzystać 80 proc. pracowników Publicis Groupe.
Nad platformą koncern pracował razem z Microsoftem. - Sztuczna inteligencja jest jedną z najbardziej zaawansowanych technologii naszych czasów, ale jej realna siła polega na tym, że można ją zastosować do wzmocnienia ludzkiej pomysłowości. I to jest piękno Marcela. W Microsoft wierzymy, że ludzie nie pracują już dla firm - firmy muszą pracować dla swoich pracowników. Marcel ucieleśnia to przekonanie. To sprawia, że ta współpraca jest tak płynna i naturalna - mówił na początku br. Satya Nadella, CEO Microsoftu. - Marcel jest kluczowym krokiem w zaangażowaniu Publicis Groupe w radykalną zmianę naszej branży, dla dobra naszych klientów i naszych pracowników - dodał Arthur Sadoun, prezes i dyrektor generalny Publicis Groupe.
Publicis Groupe to francuska grupa marketingowa działająca od 1926 roku. W jej skład wchodzą m.in. agencje Publicis Worldwide, Leo Burnett, Saatchi & Saatchi, a także domy mediowe Starcom, Zenith, Mediavest/Spark i Optimedia/Blue 449. W ub.r. koncern zanotował 9,69 mld euro wpływów (po spadku o 0,4 proc. w skali roku) i 862 mln euro zysku netto przypisanego podmiotowi dominującemu.
Dołącz do dyskusji: Publicis Groupe w aplikacji Marcel połączy swoich pracowników i klientów z całego świata