TV Republika rezygnuje ze spotów firm, które pozostały w Rosji
Telewizja Republika nie zamierza dalej emitować spotów firm, które w ostatnim czasie nie zawiesiły działalności w Rosji. - Apeluję o to samo do innych nadawców - stwierdził Tomasz Sakiewicz, prezes TV Republika.
- Biuro reklamy naszego brokera otrzymało prośbę od TV Republika o jak najszybsze wdrożenie wycofania emisji reklam Leroy Merlin, Auchan, Decathlon, Orfilame, Bonduelle, Nestle - wyliczył Tomasz Sakiewicz w poniedziałek przed południem na Twitterze.
W zeszły piątek architekt i projektant wnętrz Krzysztof Miruć, znany m.in. z programów HGTV, poinformował, że zawiesza współpracę z Leroy Merlin, równocześnie stacja HGTV zdecydowała, że w najbliższym czasie nie będzie emitować programów sponsorowanych przez tę firmę.
Na początku zeszłego tygodnia youtube’owy Kanał Sportowy poinformował, że zakończył współpracę reklamową z Leroy Merlin, nawiązaną w styczniu br.
Od paru dni na Leroy Merlin, a także kilka innych koncernów, m.in. Auchan i Nestle, spada fala krytyki, ponieważ w przeciwieństwie do wielu innych firm zdecydowały się one dalej prowadzić działalność w Rosji. Nestle zostało za to skrytykowane m.in. przez czołowych polityków ukraińskich.
Z kolei Leroy Merlin kilka dni temu odłączyło od komunikacji korporacyjnej ukraiński oddział. "Jesteśmy po prostu załamani takimi działaniami Grupy" - skomentowała Liudmyla Dziuba, szefwa HR Leroy Merlin Ukraine.
Biuro reklamy naszego brokera otrzymało prośbę od TV Republika o jak najszybsze wdrożenie wycofania emisji reklam Leroy Merlin, Auchan, Decathlon, Orfilame, Bonduelle, Nestle. Apeluje o to samo do innych nadawców
— Tomasz Sakiewicz (@TomaszSakiewicz) March 21, 2022
Według badania Nielsen Audience Measurement w lutym br. Telewizja Republika miała 0,08 proc. udziału w rynku oglądalności, wobec 0,07 proc. przed rokiem.
W 2020 r. Telewizja Republika osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 20,9 proc. do 16,34 mln zł oraz spadek straty netto z 2,96 do 1,6 mln zł. 52 proc. wpływów pochodziło ze sponsoringu, głównie od firm państwowych, natomiast projekt Poland Daily był finansowany przez Polską Fundację Narodową.
Brokerem reklamowym Telewizji Republika jest Polsat Media.
Dołącz do dyskusji: TV Republika rezygnuje ze spotów firm, które pozostały w Rosji