SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Scenariusz reklamy Lexusa „Driven by intuition” napisała sztuczna inteligencja (wideo)

Marka Lexus rozpoczęła emisję pierwszego w świecie filmu reklamowego „Driven by intuition”, którego scenariusz w całości stworzyła sztuczna inteligencja autorstwa agencji The&Partnership London oraz firmy Visual Voice. Wyreżyserował go laureat Oscara Kevin Macdonald.

Film jest główną częścią nowej kampanii „Driven by Intuition”, promującej w Europie sedana Lexus ES. Nowy spot emitowany jest na kanałach Lexusa w social mediach.

System sztucznej inteligencji (AI) stworzył scenariusz do reklamy Lexusa, a film nakręcił Kevin Macdonald, reżyser filmów „Ostatni król Szkocji” i „Whitney”, nagrodzony przez amerykańską Akademię Filmową Oscarem dla najlepszego filmu dokumentalnego za „One Day in September”.

Jak podaje firma, współpraca między sztuczną inteligencją i filmowcem miała na celu zbadanie granic harmonijnego współdziałania ludzi i maszyn oraz roli intuicji w prezentowaniu zalet nowego sedana Lexus ES.

Jednominutowy film przedstawia historię mistrza rzemiosła Takumi, który kończy swoje misterne dzieło i z obawą wypuszcza nowego Lexusa ES w świat, ponieważ auto ma wziąć udział w teście zderzeniowym. Jednak w newralgicznym momencie reaguje system automatycznego hamowania awaryjnego, demonstrując wartość i skuteczność intuicyjnych technologii bezpieczeństwa czynnego, w które wyposażono samochód.

Dogłębne analizy punktem wyjścia

The&Partnership London, agencja kreatywna Lexusa, stworzyła system sztucznej inteligencji, pełniący rolę scenarzysty we współpracy z partnerem technicznym Visual Voice z użyciem rozwiązania IBM Watson. System przeprowadził analizę szeregu zewnętrznych zbiorów danych, obejmujących obrazy, dźwięk oraz teksty, wyławiając treści, które przyczyniały się do przyznania reklamom nagród. Informacje te wykorzystano przez sztuczną inteligencję do stworzenia atrakcyjnego scenariusza, oddziałującego na inteligencję emocjonalną widzów.

Po zakończeniu tego procesu zaproszono Kevina Macdonalda, by przeniósł całą historię na ekran.

Aby stworzyć scenariusz, system sztucznej inteligencji poddano maszynowemu uczeniu z użyciem danych obejmujących reklamy samochodów i innych dóbr luksusowych, które w ciągu minionych 15 lat były nagradzane prestiżowymi Lwami na międzynarodowym festiwalu komunikacji kreatywnej w Cannes. Do systemu wprowadzono też dostarczone przez firmę Unruly informacje o zależnościach z zakresu inteligencji emocjonalnej, wpływających na percepcję reklam przez widzów, które pozwalają optymalnie wykorzystać powiązania działań, obiektów, miejsc i emocji do wyrażenia pożądanego przekazu.

W dalszej kolejności konieczne było zadbanie o to, by uniknąć wrażenia wtórności lub pospolitości. Dlatego system sztucznej inteligencji wyposażono w dodatkowe dane dotyczące marki Lexus i wytycznych projektu, co miało zapewnić oryginalność scenariusza i skupienie na marce.

Maszyna ze zdolnością odczuwania

- Gdy tylko dostałem scenariusz, melodramatyczny charakter historii przekonał mnie o jej potencjale – powiedział Kevin Macdonald, reżyser spotu. – Sztuczna inteligencja nadała maszynie zdolność odczuwania, postawiła ją wobec konieczności walki o przetrwanie, a następnie pozwoliła uciec przed zagrożeniem w stronę zachodzącego słońca, co niesie zadziwiający ładunek emocjonalny, jak na dzieło wygenerowane przez cyfrową platformę. Urzekająco prosta historia stworzona przez sztuczną inteligencję jest fascynująca pod względem interpretacji ludzkich emocji, a jednocześnie wystarczająco nieoczekiwana, by nadać filmowi wyraźnie nieczłowieczy pierwiastek – dodał.

Aby lepiej skoncentrować się na tym aspekcie historii, który odwołuje się do intuicji, system sztucznej inteligencji wzbogacono o wyniki eksperymentu przeprowadzonego na zamówienie przez MindX, wydział nauki stosowanej australijskiego Uniwersytetu Nowej Południowej Walii. Jego celem było zbadanie, co wpływa na intuicyjne postępowanie człowieka, a także jak ludzie w dużej mierze kierujący się intuicją reagują na reklamy samochodów.

Przekonujące ludzkie emocje

Efektem tych wszystkich analiz i zastosowanych rozwiązań jest scenariusz przekonująco pokazujący ludzkie emocje, nieodróżnialny od napisanego przez człowieka z wyjątkiem kilku szczegółów. Na przykład sztuczna inteligencja obdarza samochód zdolnością odczuwania i zadziwiającą głębią emocjonalną, a jednocześnie traktuje ludzkie zainteresowanie oglądaniem wypadków z odrobiną cynizmu.

- Od początku istnienia Lexus wyznacza nowe granice technologii i designu, dlatego chcieliśmy zrobić coś zupełnie innego – jako pierwsi na świecie – z okazji wprowadzenia na rynek nowego Lexusa ES – zaznaczył Vincent Tabel, senior manager brand and communications w Lexus Europe. – Model ten jest zarówno intuicyjny, jak i nowatorski, co chcieliśmy podkreślić w reklamie. Film, który w efekcie powstał, przekracza nasze oczekiwania co do możliwości sztucznej inteligencji, począwszy od kreatywności, a skończywszy na wyrażaniu ludzkich emocji.

 

Dołącz do dyskusji: Scenariusz reklamy Lexusa „Driven by intuition” napisała sztuczna inteligencja (wideo)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Donald
To ja poproszę o więcej reklam kreowanych przez sztuczną inteligencję. Coraz częściej bowiem odnoszę wrażenie, że twórcom naszych reklam inteligencji nieco brakuje.
odpowiedź