Lidl wprowadza "ciche godziny" we wszystkich sklepach. Wsparcie dla klientów ze spektrum autyzmu
Sieć Lidl Polska z myślą o komforcie osób ze spektrum autyzmu, jak i ich rodzin oraz opiekunów, wprowadziła ciche godziny we wszystkich swoich sklepach w Polsce.
Lidl Polska to kolejna sieć handlowa, która wyszła naprzeciw potrzebom klientów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. "Ciche godziny" wprowadziły już Auchan, Carrefour (w niektórych sklepach), Galeria Katowicka czy krakowska IKEA.
Inicjatywa została opracowana we współpracy z Fundacją JiM, a jej głównym celem jest ułatwienie w dokonywaniu zakupów przez klientów z ASD (eng. autism spectrum disorder).
- 2 kwietnia obchodzimy Światowy Dzień Świadomości Autyzmu - to idealna okazja, aby mówić, że takie zaburzenie istnieje oraz aby pokazać solidarność z osobami ze spektrum autyzmu oraz ich bliskimi. To dla nas niezwykle istotne, aby duże sieci handlowe, takie jak Lidl Polska wprowadzały w swoich placówkach ułatwienia dla osób ze spektrum autyzmu - mówi Tomasz Michałowicz, prezes Fundacji JIM.
Kiedy "Ciche godziny" w Lidlu?
"Ciche godziny" w Lidlu będą się odbywać w każdy piątek w godzinach 8:00 – 10:00 oraz sobotę od 19:00 do 21:00.
W wyznaczonych godzinach jest wyciszona muzyka oraz komunikaty w systemie nagłośnienia. Klienci deklarujący, że są osobami ze spektrum autyzmu, bez weryfikacji są obsługiwani poza kolejnością w tzw. kasach pierwszeństwa (jest to zazwyczaj kasa nr 1). Sieć prosi także wszystkich klientów aby wykazali się zrozumieniem, jak i cierpliwością w stosunku do osób uprzywilejowanych do korzystania z kas pierwszeństwa.
Jak zaznacza sieć, w aktualnej sytuacji epidemii, do odwołania, z kas pierwszeństwa mogą także korzystać seniorzy, wolontariusze wspierający seniorów w dokonywaniu zakupów spożywczych, pracownicy sektora opieki zdrowotnej – przede wszystkim lekarze, pielęgniarki i pielęgniarze, ratownicy medyczni oraz tzw. służby mundurowe (strażacy, policjanci, żołnierze wojsk obrony terytorialnej czy straż miejska). Udogodnienia dla osób ze spektrum autyzmu będą możliwe kiedy sytuacja się unormuje i funkcjonowanie sklepów powróci do regularnych zasad.
W roku rozliczeniowym od marca 2018 do lutego ub.r. Lidl Polska osiągnął wzrost wpływów sprzedażowych o 14,2 proc. do 18,32 mld zł oraz 901,1 mln zł zysku netto (wobec 708,2 mln zł rok wcześniej). Firma na koniec lutego ub.r. miała 17,8 tys. pracowników, przez rok na usługi obce, m.in. marketing, wydała 1,33 mld zł.
Do Lidl Polska należy ok. 700 dyskontów. Wiosną ub.r. firma uruchomiła sklep internetowy z produktami odzieżowymi i przemysłowymi.
Lidl Polska jest jednym z największych reklamodawców w naszym kraju. Według danych Kantar Media w styczniu br. cennikowe wydatki reklamowe firmy w mediach pozainternetowych wyniosły 50 mln zł, o 3,6 proc. więcej niż rok wcześniej.
Dołącz do dyskusji: Lidl wprowadza "ciche godziny" we wszystkich sklepach. Wsparcie dla klientów ze spektrum autyzmu