Platforma Viaplay przejmie od Eleven Sports i Canal+ transmisje Bundesligi w Polsce
Od połowy przyszłego roku niemiecką ligę piłkarską Bundesliga będzie pokazywać w Polsce platforma internetowa Viaplay należąca do skandynawskiej NENT Group. W sierpniu 2021 roku ma zadebiutować na naszym rynku. Obecnie Bundesligę transmitują Eleven Sports i Canal+ Sport.
Nordic Entertainment Group (NENT Group) poinformowała we wtorek, że kupiła od Bundesliga International, prawa do transmisji w Polsce pierwszej i drugiej Bundesligi od sezonu 2021/22 do 2024/25. Nie podano wartości kontraktu.
NENT Group będzie pokazywać rozgrywki na platformie internetowej Viaplay, która zadebiutuje na naszym rynku wraz ze startem nowego sezonu Bundesligi zaplanowanym na sierpień przyszłego roku. Szczegóły oferty Viaplay dla polskich użytkowników mają zostać podane w najbliższych dniach.
Viaplay chce kupować kolejne prawa sportowe w Polsce
- Bundesliga to prawa sportowe kategorii AAA (w przypadku filmów i gier wideo oznaczającej duże produkcje najwyższej jakości - przyp.) w Polsce. Ta umowa pokazuje nasze ambicje na tym szybko rosnącym rynku - stwierdził Anders Jensen, CEO w NENT Group, cytowany w komunikacie prasowym. - Zamierzamy zdobyć pozycję lidera w Polsce i zmienić rynek streamingowy dzięki kolejnym zakupom praw - zapowiedział.
Jensen poinformował, że na platformie Viaplay w Polsce od startu będą dostępne treści z naszego kraju, a także ze Skandynawii i rozgrywki międzynarodowe. Platforma ma oferować „usługi w konkurencyjnych cenach”.
W komunikacie NENT Group zwrócono uwagę, że w najbliższych latach w Polsce mocno wzrośnie popularność platform streamingowych. Obecnie korzysta z nich jedna czwarta gospodarstw domowych, a w 2025 roku ma to być znacznie powyżej 40 proc.
- Mamy jedną z najbardziej elastycznych i skalowalnych platform technologicznych na świecie. Podpisaliśmy już umowy dotyczące praw do kluczowych treści na naszych rynkach docelowych i prowadzimy rozmowy z dystrybutorami na temat ekscytujących nowych partnerstw, aby zapewnić dostępność platformy Viaplay wszędzie - poinformował Anders Jensen.
W Skandynawii NENT Group ma prawa m.in. do transmisji piłkarskiej Ligi Mistrzów, Ligi Europy, angielskiej Premier League, a także Formuły 1, mistrzostw świata w hokeju, hokejowej ligi NHL oraz konkursów biegów i skoków narciarskich.
Bundesligę stracą Eleven Sports i Canal+
Od połowy 2017 roku pierwszą i drugą Bundesligę transmituje Polsce Eleven Sports, w połowie br. przejęte przez Telewizję Polsat. Nadawca przejął prawa do tych rozgrywek od Eurosportu, obecna umowa obowiązuje do końca bieżącego sezonu.
Jesienią 2017 roku Eleven Sports odsprzedał sublicencję Canal+ Polska, który w swoich kanałach sportowych pokazuje po dwa-trzy mecze z każdej kolejki.
Popularność ligi niemieckiej w Polsce od wielu lat wynika w dużym stopniu ze świetnej gry Roberta Lewandowskiego. Zawodnik występuje w Bundeslidze od 2010 roku, przez pierwsze cztery lata grał w Borussii Dortmund, a od ponad sześciu lat strzela gole dla Bayernu Monachium.
Viaplay w kilku nowych krajach, NENT Group chce wydać 3,5 mld koron
Wejście na polski rynek ma być częścią szerszej ekspansji zagranicznej Viaplay. NENT Group zapowiada, że wiosną przyszłego roku platforma pojawi się w Litwie, na Łotwie i w Estonii, a pod koniec przyszłego roku w USA. Natomiast do 2023 roku ma zadebiutować na kolejnych pięciu rynkach.
Koncern planuje, że do końca 2025 roku Viaplay poza Skandynawią pozyska 4,5 mln subskrybentów. Natomiast w krajach skandynawskich chce mieć wtedy ok. 6 mln płacących użytkowników, dwa razy więcej niż obecnie.
Według założeń w latach 2020-2025 przychody sprzedażowe NENT Group mają zwiększać się średniorocznie o 18-20 proc., głównie dzięki wzrostowi na nowych rynkach, ponieważ w Skandynawii planowany jest przeciętny wzrost w wysokości 13-15 proc.
Na koniec września Viaplay miała 2,81 mln subskrybentów, wobec 2,15 mln rok wcześniej. Do końca br. ma osiągnąć poziom 3 mln.
Działalność koncernu poza Skandynawią ma osiągnąć dodatnią rentowność w 2025 roku, a wcześniej przyniesie ok. 2,5 mld szwedzkich koron strat.
NENT Group na sfinansowanie tych planów zamierza pozyskać ok. 3,5 mld szwedzkich koron, konkretne działania w tym zakresie uzgodni ze swoimi akcjonariuszami.
Do koncernu oprócz platformy Viaplay należą w Skandynawii kanały telewizyjne i radiowe oraz spółki producenckie. Firma jest notowana na szwedzkiej giełdzie.
W trzech kwartałach br. NENT Group zanotowała 8,82 mld koron szwedzkich przychodów i 2,87 mld koron szwedzkich zysku netto, wobec odpowiednio 10,38 mld i 707 mln koron szwedzkich rok wcześniej.
Spadek wpływów przede wynika z faktu, że wiosną holding ponownie wystawił na sprzedaż swoją działalność eventową, produkcji niefabularnych i rozrywki oraz przestał uwzględniać jej wyniki w głównych zestawieniu finansowym. Bez uwzględnienia tej zmiany przychody koncernu zmalały o 2,5 proc., w kryzysowym drugim kwartale poszły w dół o ponad 12 proc., natomiast w trzecim kwartale wzrosły o 9,1 proc.
Dołącz do dyskusji: Platforma Viaplay przejmie od Eleven Sports i Canal+ transmisje Bundesligi w Polsce