Louis Vuitton najcenniejszą marką luksusową świata
W dziewiątej edycji dorocznego badania BrandZ Top 100 realizowanego przez firmę Millward Brown wartość marek luksusowych wzrosła o 16%. Pozycję lidera utrzymała marka Louis Vuitton.
Marki luksusowe zyskały na wartości 16%, przekraczając łącznie pułap 111 mld USD. To największa dynamika wzrostu od momentu nastania recesji. Mimo zmieniających się zachowań nabywców wiodące marki luksusowe nie zmieniają się, a siedem marek z segmentu dóbr luksusowych od 2006 r. wciąż utrzymuje się w pierwszej dziesiątce.
Louis Vuitton króluje niepodzielnie już dziewiąty sezon z rzędu. Ten lider segmentu dóbr luksusowych odnotował wzrost o 14% od ostatniego roku, osiągając wartość powyżej 25 mld USD.
Najsłynniejsze marki luksusowe świata na nowo zainteresowały się ekskluzywnością, odchodząc stopniowo od idei większej dostępności dla masowego odbiorcy. Louis Vuitton, Gucci i Fendi podjęły kroki zmierzające do wzmocnienia swojej ekskluzywnej pozycji, ograniczając asortyment mniej kosztownych artykułów. Marka Burberry, która odnotowała wzrost o 42% osiągając wartość niemal 6 mld USD, wyeliminowała część promocyjnych cen na odzież przeciwdeszczową i galanterię skórzaną.
Dążenie do większej dyskrecji i subtelności zaznaczyło się również w odchodzeniu od wyraźnego pokazywania logotypów. Marka Louis Vuitton, znana z tego, że jej logo było widoczne na torebkach i innych artykułach, po raz pierwszy wprowadziła na rynek produkty bez charakterystycznego znaku LV.
Dla rozwoju sektora dóbr luksusowych w przyszłości nadal ważne są rynki notujące szybki wzrost oraz konsumenci z krajów takich jak Chiny. Firma Burberry zatrudniła 150 osób znających mandaryńską odmianę języka chińskiego w charakterze sprzedawców w kluczowych miejscach odwiedzanych przez turystów i stworzyła specjalne oferty produktowe z okazji ważnych chińskich świąt i uroczystości.
Ranking BrandZ uwzględniający sto najpotężniejszych marek na świecie (BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands), opracowywany na potrzeby grupy WPP przez Millward Brown Optimor, jest badaniem przynoszącym wskaźniki wartości marek bazujące na wywiadach z ponad milionem konsumentów na całym świecie. Uwzględnia zarówno marki z rynku konsumenckiego, jak i z rynku business-to-business. Wskaźniki te są następnie łączone z uzyskanymi w badaniach na temat finansowych i ogólnobiznesowych wyników każdej ze spółek danymi z agencji Bloomberg i Datamonitor. W rankingu brane są pod uwagę rozbieżności regionalne. Raport obejmuje ranking oraz analizę najcenniejszych marek w kluczowych regionach świata dla 13 sektorów rynku.
Dołącz do dyskusji: Louis Vuitton najcenniejszą marką luksusową świata
http://www.jakub-wozniak.pl/zaskakujace-odkrycie-dlaczego-niektore-ekskluzywne-marki-skuteczniej-pozyskuja-klientow/
masowki dla malolatow, tandetnej designersko i z plastiku ale
z nalepka firmy na wierzchu, bo to szok po wejsciu do sklepu,
a Louis V nadal pewnie robi torby z ceraty w charaterystyczny
wzor ,tym razem bez zlotej blachy z nazwa firmy, tia....