Louis Vuitton najcenniejszą marką luksusową świata. Ponad 24 mld dolarów
Wśród 13 sektorów rynkowych objętych szóstym dorocznym rankingiem najcenniejszych marek świata pod nazwą BrandZ Top 100 marki luksusowe zajęły drugie miejsce pod względem dynamiki wzrostu.
Na szczycie rankingu znalazły się torebki Louis Vuitton, a wartość tej marki oceniono na 24,3 mld USD (wzrost o 23 proc.). Na kolejnym miejscu uplasowała się marka Hermes – 11,9 mld USD (wzrost o 41 proc.), dalej Gucci – 7,4 mld USD (spadek o 2 proc.) oraz Channel – 6,8 mld USD (wzrost o 23 proc.).
Mimo zauważalnego w Ameryce Północnej i Europie trendu polegającego na rezygnacji z wydatków na kosztowne dobra konsumpcyjne i usługi z pobudek etycznych, nowe pokolenia nabywców – zwłaszcza na rynkach wschodzących – chętnie dokonywały luksusowych zakupów, co pozwoliło wielu markom wręcz na podniesienie cen.
Ważnym czynnikiem stymulującym wzrost były technologie cyfrowe, a to dzięki sprzedaży internetowej oraz kampaniom marketingowym w sieci prowadzonym przez wiele marek luksusowych. Przykładowo marka Louis Vuitton transmitowała swój pokaz mody w Londynie za pośrednictwem YouTube, natomiast Burberry wysyłała do klientów spersonalizowane SMS-y zachęcające do wybrania się do sklepów i obejrzenia londyńskiego pokazu mody. Dzięki większym inwestycjom w tym obszarze marki "nawiązywały relacje" z klientami, a nie tylko "kierowały ofertę do grupy docelowej". Media cyfrowe umożliwiły markom luksusowym szerszą obecność i interaktywny udział w życiu konsumentów.
Ponieważ na świecie coraz głośniej słychać wątpliwości co do pochodzenia towarów oraz metod pozyskiwania surowców, na znaczeniu zaczęła zyskiwać jakość wykonania na etapie powstawania produktów. Konsumenci pragnący nabyć dobra luksusowe mogą uzasadnić sobie swój wydatek, jeśli wiedzą, że dana rzecz została świetnie zaprojektowana i wykonana, posiada indywidualny rys i nie zalicza się do kategorii produktów masowych.
Marki, które rzeczywiście mogą się odwoływać do własnej tradycji, ponieważ przez lata były liderami w zakresie designu i dopasowywania wyrobów do indywidualnych gustów, mają obecnie nowe możliwości wykorzystywania reklamy i pokazów w sklepach. Marka Gucci wykorzystała analogię do sytuacji, kiedy klienci oglądają pokaz przyrządzania i gotowania potraw przez renomowanego szefa kuchni. Na tej podstawie marka ta przekształciła przestrzeń swoich butików w niewielkie warsztaty, dzięki czemu klienci mogą bezpośrednio obserwować, jak powstają luksusowe wyroby Gucci.
Dołącz do dyskusji: Louis Vuitton najcenniejszą marką luksusową świata. Ponad 24 mld dolarów
chcialbym kupic stare dobre Gucci No 3