Wpływy LPP z e-commerce wzrosły o 114 proc. do 460 mln zł. Głównie dzięki ograniczeniu handlu w niedziele
W pierwszych trzech kwartałach br. firma odzieżowa LPP 459,8 mln zł przychodów ze sprzedaży internetowej, o 114,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Ogółem zanotowała 5,67 mld zł wpływów sprzedażowych i 192,9 mln zł zysku netto.
Łączne przychody sprzedażowe grupy kapitałowe LPP wzrosły w skali roku o 16,3 proc. do 5,67 mld zł w minionych trzech kwartałach. Zdecydowanie najważniejszą biznesowo marką firmy jest Reserved - wpływy z jej sprzedaży zwiększyły się rok do roku o 16,5 proc. do 2,57 mld zł.
Wzrosły też przychody z marki Cropp (o 5,6 proc. do 786 mln zł), House (o 15,7 proc. do 630 mln zł) i Sinsay (o 29,9 proc. do 553 mln zł), natomiast zmalały w przypadku Mohito (o 4,7 proc. do 568 mln zł), spadły również pozostałe przychody (o 28,1 proc. do 110 mln zł).
Natomiast wpływy ze sprzedaży internetowej poszły w górę z 214 do 459,8 mln zł, czyli o 114,5 proc. 61 proc. tych wpływów wygenerowała sprzedaż do odbiorców z Polski. Przychody z e-commerce stanowiły 8,1 proc. łącznych wpływów sprzedażowych firmy i 9,4 proc. przychodów w Polsce.
W samym trzecim kwartale br. przychody sprzedażowe z Reserved wyniosły 918 mln zł (po wzroście o 11,2 proc. w skali roku). Wpływy z Cropp zmalały o 4,2 proc. do 289 mln zł, a z Mohito o 3,4 proc. do 193 mln zł.
Natomiast przychody ze sprzedaży internetowej poszły w górę o 101,3 proc. do 150,5 mln zł. - Trzycyfrowe wzrosty sprzedaży on-line zostały osiągnięte dzięki rozwojowi e-sklepów poza Polską (po dodaniu Rosji), wydatkom na marketing (współpraca z blogerkami i influencerkami) i zmianom przyzwyczajeń klientów z Polski (sklepy częściowo zamknięte niedziele) - wyjaśnia LPP w raporcie finansowym.
W trzech kwartałach br. wpływy LPP w Polsce wyniosły 3 mld zł, o 11,6 proc. więcej niż rok wcześniej. Przychody w Rosji zwiększyły się o 11,4 proc. do 1,03 mld zł, w Czechach - o 26,3 proc. do 281 mln zł, a na Ukrainie - o 29,1 proc. do 241,8 mln zł.
Natomiast wpływy na Bliskim Wschodzie zmalały o 6,3 proc. do 16,7 mln zł.
Od lipca do września br. firma osiągnęła w naszym kraju 1,04 mld zł przychodów, po wzroście o 4,4 proc. w skali roku.
W Rosji przychody LPP zwiększyły się o 19,9 proc. do 398,6 mln zł, a w Niemczech - zmalały o 2,9 proc. do 68,3 mln zł.
W trzech kwartałach br. grupa kapitałowa LPP zanotowała 5,67 mld zł wpływów sprzedażowych (wobec 4,88 mld zł rok wcześniej) i 192,9 mln zł zysku netto (w trzech kwartałach ub.r. miała 141,2 mln zł zysku).
Natomiast w samym trzecim kwartale br. firma osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych z 1,81 do 2,04 mld zł oraz zysku netto z 85,1 do 91,5 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Wpływy LPP z e-commerce wzrosły o 114 proc. do 460 mln zł. Głównie dzięki ograniczeniu handlu w niedziele