Maciej Chmiel: Dwójka jest kobietą. Więcej wysokiej kultury i produkcji własnej
Kończy się wiosenny sezon w Telewizji Polskiej. W rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl dyrektor TVP2 Maciej Chmiel podsumowuje ramówkę i opowiada o strategii rozwoju anteny na kolejne lata. Ma być więcej wysokiej kultury i produkcji własnej, które trafią na zagraniczne rynki.
W kończącym się sezonie w TVP2 pojawiły się nowe formaty, takie jak „Sonda 2”, „Śniadanie na trawie”, „Dzika muzyka” czy „Komediowa scena Dwójki”. Wszystkie te programy doczekają się kontynuacji jesienią. Widzowie mogli też oglądać odświeżoną wersję „Przygarnij mnie” „Dzięki Bogu, już weekend” i „Kocham Cię, Polsko” . Na razie nie podjęto decyzji o kontynuowaniu tych dwóch projektów.
Na pewno jesienią utrzymane będą wieczorne pasm polskich seriali „M jak miłość” i „Barwy szczęścia” (TVP podpisała umowy na produkcję seriali do końca roku), które są „lokomotywami” ramówki TVP2. Kontynuowana będzie także emisja spektakli w ramach „Studia Teatralnego Dwójki”.
Dyrektor TVP2 Maciej Chmiel jest zadowolony z wiosennej ramówki Dwójki. W rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl podkreśla, że wiosną antena zaczęła skupiać się na produkcji wewnętrznej, co jest jednym z kluczowych kierunków przy planowaniu kolejnych ramówek.
- Udało nam się zachować najbardziej cenne przyzwyczajenia widza. Cały czas wprowadzamy nowe formaty, które mają odpowiadać wieloletniej strategii przebudowania TVP2 w stronę anteny, która cechuje się wysoką jakością i wysoką kulturą, zarówno jeśli chodzi o zawartość programu jak i sposób realizacji - tłumaczy portalowi Wirtualnemedia.pl Maciej Chmiel, szef Dwójki.
Chmiel zbudował w redakcji Dwójki zespoły kreatywne, które opracowują ideę formatu i odpowiadają za jego realizację od strony merytorycznej, a także poszukują własnych pomysłów na projekty do zrealizowania. Właśnie taki zespół pracuje nad przywróceniem do TVP2 „Wielkiej gry”. Dotąd w dużym stopniu zadania te wykonywali zewnętrzni producenci.
Szef TVP2 wyjaśnia, że przygotowana strategia na rozwój anteny najbardziej kojarzy się z hasłem „Dwójka jest kobietą”. - Ono najprościej i najlepiej definiuje naszą antenę. Jeśli mówię o kobiecie jako o personifikacji Dwójki to wskazuję na najbardziej wartościowe cechy, które kojarzymy z kobietą - kreatywność, opiekuńczość, przedsiębiorczość, inteligencja i uroda, ale także rodzina i tradycja. W myśl tych cech orientujemy ramówkę na jesień oraz na kolejne sezony - podkreśla dyrektor TVP2.
W przyszłości stacja chce zainteresować własnymi formatami zagraniczne rynki. Jednym z szykowanych na przyszły rok projektów jest reality-show „Odrodzeni”, w którym otyli uczestnicy pod okiem dietetyka i trenera Konrada Gacy będą zmieniać swoje nawyki i tracić wagę. To autorski format Dwójki, który będzie promować wśród zagranicznych nadawców.
Udział TVP2 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w maju br. wyniósł 9,15 proc.
Dołącz do dyskusji: Maciej Chmiel: Dwójka jest kobietą. Więcej wysokiej kultury i produkcji własnej
Nie trzeba być specem od telewizji, żeby zdać sobie sprawę, jak absurdalne jest to zdanie.