Magazyny młodzieżowe z dużymi spadkami. „Bravo” najbardziej w dół
W kwietniu 2015 roku wszystkie pisma młodzieżowe zanotowały duże spadki sprzedaży ogółem. Najwięcej stracił dwutygodnik „Bravo”, który pozostał liderem zestawienia.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem będącego liderem zestawienia dwutygodnika „Bravo” (Wydawnictwo Bauer) w kwietniu 2015 roku wyniosła 58 201 egz. W porównaniu do analogicznego miesiąca 2014 roku pismo to zanotowało największy spadek w zestawieniu, wynoszący 42,25 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Druga pozycja przypadła magazynowi „Fun Club” (Wydawnictwo Bauer), którego sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się o 38,69 proc. do poziomu 38 111 egz.
Podium uzupełnia, również wydawany przez Wydawnictwo Bauer, miesięcznik „Bravo Girl”. Jego wynik zmalał o 22,87 proc. do 36 346 egz.
Natomiast czwarte miejsce należało do miesięcznika „Twist” (Wydawnictwo Bauer). Sprzedaż ogółem tego magazynu zmniejszyła się w ciągu roku o 37,81 proc. i wyniosła 21 746 egz.
ZKDP | kwiecień | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2015 | 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Bravo | 134 964 | 58 201 | 58 201 | 179 941 | 100 788 | 100 788 |
Fun Club | 74 936 | 38 111 | 38 111 | 104 944 | 62 157 | 62 157 |
Bravo Girl | 59 975 | 36 346 | 36 346 | 99 850 | 47 121 | 47 121 |
Twist | 59 993 | 21 746 | 21 746 | 94 921 | 34 968 | 34 968 |
W kwietniu br. w porównaniu do marca br. jedynym wzrostem sprzedaży wśród pism młodzieżowych pochwalić się mógł magazyn „Bravo Girl” - było to 8,49 proc.
Z kolei największy spadek, wynoszący 20,84 proc., odnotował „Twist”.
ZKDP | 2015 | |||||
Wirtualnemedia.pl | kwiecień | marzec | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Bravo | 134 964 | 58 201 | 58 201 | 134 930 | 61 382 | 61 382 |
Fun Club | 74 936 | 38 111 | 38 111 | 79 964 | 43 603 | 43 603 |
Bravo Girl | 59 975 | 36 346 | 36 346 | 59 951 | 33 502 | 33 502 |
Twist | 59 993 | 21 746 | 21 746 | 59 968 | 27 470 | 27 470 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Magazyny młodzieżowe z dużymi spadkami. „Bravo” najbardziej w dół