„Mam talent!” stracił 410 tys. widzów, ale pozostał liderem. 42 mln zł z reklam
Ósma edycja „Mam talent!” miała średnio 2,97 mln widzów. To o 410 tys. oglądających mniej niż rok wcześniej śledziło siódmą serię formatu. TVN w czasie emisji talent-show był jednak nadal liderem rynku, a wpływy z reklam wyniosły 42,03 mln zł.
„Mam talent!” na antenie TVN oglądać można było w soboty o godz. 20.00, w okresie od 5 września do 28 listopada br. Średnia widownia całej ósmej edycji show wyniosła 2,97 mln osób, co przełożyło się na 19,49 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 19,45 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Największą widownię - 3,5 mln oglądających zgromadził odcinek z 3 października.
Odcinek po odcinku
Data |
Wszyscy 4+ |
|
AMR |
SHR % |
|
03-10-2015 |
3 497 330 |
23,45% |
26-09-2015 |
3 280 446 |
21,49% |
10-10-2015 |
3 267 637 |
20,99% |
W porównaniu z analogicznym okresem ub.r. program stracił 410 tys. widzów. Siódmą serię talent-show średnio oglądało bowiem 3,38 mln osób, a udział TVN w czasie jej emisji wynosił odpowiednio 21,88 proc. oraz 23,10 proc.
„Mam talent!” w swoim paśmie pozostał liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce zajęła TVP1, która miała 12,87 proc. udziału. Stacja ta w tym czasie emitowała kroniki sportowe, serwis pogodowy, serial „Komisarz Alex” oraz filmy fabularne. Trzecia była TVP2 (konkurencyjny show „The Voice of Poland”; 11,83 proc.), a czwarty - Polsat (gł. pasmo filmów animowanych i „SuperDzieciak”; 10,61 proc.). Natomiast w grupie komercyjnej drugie miejsce zajęła Dwójka, a dalej uplasowały się: Polsat i Jedynka.
Widownia „Mam talent!” na tle konkurencji
Stacja |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
|
AMR |
SHR % |
SHR % |
|
TVN - Mam talent! 8 |
2 973 268 |
19,49% |
19,45% |
TVP1 |
1 962 896 |
12,87% |
9,08% |
TVP2 |
1 804 120 |
11,83% |
13,33% |
Polsat |
1 617 976 |
10,61% |
11,61% |
Wpływy z reklam pokazanych przy premierowych odcinkach ósmej serii formatu wyniosły 42,03 mln zł. W porównaniu do siódmej edycji spadły one o 6,24 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
Ósmą edycję „Mam talent!” wygrała akrobatka Aleksandra Kiedrowicz. Telewizja TVN jest zadowolona z wyników oglądalności programu i planuje jego dziewiątą serię. Ma ona trafić na antenę jesienią 2016 roku.
Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że w październiku br. udział TVN w rynku telewizyjnym wyniósł 11,15 proc.
Dołącz do dyskusji: „Mam talent!” stracił 410 tys. widzów, ale pozostał liderem. 42 mln zł z reklam