„Aplauz aplauz!” oglądało 2,3 mln widzów. Druga edycja za rok
Pierwsza seria nowego show „Aplauz aplauz!” zgromadziła średnio 2,3 mln widzów, a TVN w czasie jego emisji zajął drugie miejsce w rynku. Wpływy z reklam wyniosły 19 mln zł. Druga edycja formatu może trafić na antenę za rok.
Program „Aplauz aplauz!” oglądać można było w TVN w niedziele o godz. 20.00 w okresie od 6 września do 15 listopada br. Cała pierwsza edycja muzycznego show przyciągnęła przed ekrany średnio 2,29 mln widzów, co zapewniło stacji 13,40 proc. udziału w grupie 4+ i 12,64 proc. w grupie 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl.
Największą widownię zgromadził pierwszy odcinek widowiska, który obejrzało 2,49 mln osób.
Widownia „Aplauz aplauz!” odcinek po odcinku
WIRTUALNEMEDIA.PL | Wszyscy 4+ | |
Data | AMR | SHR% |
06-09-2015 | 2 493 991 | 15,10% |
13-09-2015 | 2 488 032 | 15,37% |
20-09-2015 | 2 487 588 | 14,78% |
TVN w czasie emisji muzycznego formatu zajął drugie miejsce w całym rynku telewizyjnym. Liderem była TVP1, emitująca wtedy gł. „Pogodę”, i „Dziewczyny ze Lwowa”, co dało jej 19 proc. udziału. Trzecie miejsce wśród kanałów tzw. „wielkiej czwórki” zajął Polsat („Tylko muzyka”, „Życie Pi”; 11,30 proc.), a czwarte - TVP2 (filmy fabularne; 5,87 proc.).
Taka sama była kolejność stacji wśród widzów w grupie komercyjnej - przewaga będącej liderem Jedynki nad trzecim Polsatem wyniosła tutaj jednak zaledwie 0,56 pkt. proc. udziału.
Oglądalność programu na tle konkurencji
WIRTUALNEMEDIA.PL | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
Stacja | AMR | SHR % | SHR % |
TVP1 | 3 241 158 | 19,00% | 12,83% |
TVN - Aplauz aplauz! | 2 286 222 | 13,40% | 12,64% |
Polsat | 1 927 333 | 11,30% | 12,27% |
TVP2 | 1 000 620 | 5,87% | 7,52% |
Cennikowe wpływy reklamowe z pierwszej edycji show wyniosły 19,03 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
W programie „Aplauz aplauz!” dzieci śpiewały na scenie z dorosłymi: rodzicami czy dziadkami. Na etapie castingowym było 20 duetów, a do głównej rywalizacji przeszło 12. O losach uczestników decydowali jurorzy: Małgorzata Ohme, Anna Rusowicz i Piotr Rubik oraz publiczność w studiu. Show prowadziła Agnieszka Szulim, a produkowała go firma Rochstar.
Zwycięzcą pierwszej edycji formatu zostały Kinga i Ania. Para wygrała udział w profesjonalnych warsztatach wokalnych oraz rodzinną wycieczkę o wartości 20 tys. zł.
TVN jest zadowolony z wyników oglądalności programu. Druga edycja „Aplauz, aplauz!” nie pojawi się na pewno w ramówce wiosennej, ale ma wrócić na antenę TVN jesienią przyszłego roku.
Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że w październiku br. udział TVN w rynku telewizyjnym wyniósł 11,15 proc.
Dołącz do dyskusji: „Aplauz aplauz!” oglądało 2,3 mln widzów. Druga edycja za rok