Mariusz Chochołek prezesem T-Systems Polska, Andreas Maierhofer na czele rady nadzorczej
Przejęta przez T-Mobile Polska spółka T-Systems Polska - zajmująca się informatyczną obsługą klientów biznesowych - przechodzi zmiany personalne i strukturalne. Mariusz Chochołek zostanie jej nowym prezesem, a przewodniczącym rady nadzorczej będzie Andreas Maierhofer, szef T-Mobile Polska. Zmiany mają usprawnić działania obu firm we współpracy z partnerami korporacyjnymi.
Spółka T-Systems Polska została przejęta przez T-Mobile Polska w 2017 r. Teraz, by osiągnąć lepszą synergię działania obu firm, powołana zostanie nowa rada nadzorcza T-Systems, w skład której wejdą Andreas Maierhofer (jako przewodniczący) oraz Juraj Andras i Thomas Lips. Wraz z powołaniem nowej rady nadzorczej na prezesa T-Systems Polska nominowany zostanie Mariusz Chochołek, który od 1 maja br. obowiązki prezesa T-Systems połączy z dotychczasową funkcją dyrektora departamentu sprzedaży TA/LA w T‑Mobile.
W zarządzie firmy pozostaną Alexander Bartz (chief financial officer) i Dariusz Nawara (chief delivery officer). Od 1 maja skład zarządu zostanie uzupełniony przez Pawła Czajkowskiego (chief sales officer).
W komunikacie wyjaśniono, że realizowane zmiany mają na celu osiągnięcie większej synergii z działalności obu spółek nie tylko w kontekście podejścia do obsługi największych klientów biznesowych, ale także zapewnienia większej elastyczności ofertowej i procesowej na etapie pozyskiwania klientów. W ramach realizowanych zmian organizacyjnych zespoły odpowiedzialne za Top Accounts w T‑Mobile Polska zacieśnią współpracę z T-Systems, aby wspólnie przygotowywać oferty i obsługiwać wybranych klientów.
Pozostałe departamenty pionu B2B będą funkcjonowały na dotychczasowych zasadach w ramach struktur T‑Mobile Polska i od 1 kwietnia 2018 r. będą kierowane przez dyrektora pionu B2B Piotra Markowskiego, bezpośrednio raportującego do prezesa T‑Mobile Polska.
W ramach departamentu Customer Experience T-Mobile Polska powoła zespoły dedykowane usprawnianiu procesów, uproszczeniu dokumentacji i unifikacji standardów obsługowych.
Dodatkowo wdrożony zostanie nowy model zarządzania siecią sprzedaży, który umożliwi menedżerom regionalnym poświęcenie więcej czasu z pracownikom sklepów, a przez to m.in. lepszy przepływ informacji.
T‑Mobile wzmocni także obszary odpowiedzialne za konkurencyjność w warstwie ofertowej. W tym celu stworzy osobną jednostkę koordynującą strategię cenową, a także skonsoliduje zespoły analityczne, tworząc jedno crossfunkcyjne centrum kompetencyjne. Pozwoli to dynamiczniej zarządzać portfolio produktów i rozwijać je w oparciu o nadchodzące trendy.
Na koniec ub.r. T-Mobile Polska miał 10,454 mln klientów, w tym 6,921 mln abonentów. Wpływy firmy zmalały o 1,1 proc., a skorygowany zysk EBITDA - o 15,1 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Mariusz Chochołek prezesem T-Systems Polska, Andreas Maierhofer na czele rady nadzorczej