SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

McDonald’s wprowadza do menu Ukraińskiego Burgera, pieniądze ze sprzedaży na pomoc humanitarną Ukrainie

W ofercie sieci gastronomicznej McDonald’s w Polsce pojawił się Ukraiński Burger. 3 zł ze sprzedaży każdego burgera zostanie przekazane na pomoc humanitarną Ukrainie.

Ukraiński Burger oferowany przez McDonald’sUkraiński Burger oferowany przez McDonald’s

Według opisu na stronie internetowej McDonald’s Ukraiński Burger to bułka pszenna z kawałkiem kurczaka w panierce, a także bekonem, topionym serem cheddar, kawałkiem pomidora i sałatą. Burger jest serwowany z dwoma sosami: czosnkowym i miodowo-musztardowym.

W ostatnich tygodniach w social media pojawiły się już wpisy sugerujące, że Ukraiński Burger pojawi się w menu McDonald’s. Biuro prasowe firmy nie odnosiło się do tych informacji, tłumacząc, że nie przekazuje wiadomości na temat przyszłych ofert.

McDonald’s informuje, że burger jest odwzorowaniem pozycji z menu ukraińskiego oddziału sieci. Będzie dostępny w sprzedaży do wyczerpania zapasów.

- 3 zł ze sprzedaży każdego Ukraińskiego Burgera przekażemy Fundacji Ronalda McDonalda w Ukrainie, która już teraz niesie pomoc humanitarną na miejscu. Zebrane środki zostaną przeznaczone na zakup paczek z żywnością i środkami higienicznymi, przygotowanymi według listy i wytycznych władz  - mówi Anna Borys, dyrektorka ds. korporacyjnych McDonald’s Polska.

- Nasze drzwi są otwarte dla każdego. Zależy nam, aby każdy mógł czuć się w naszych restauracjach jak u siebie. Wprowadzając Ukraińskiego Burgera, chcemy okazać naszą gościnność oraz solidarność. Od pierwszego dnia wojny działamy i wspieramy uchodźców. Tym razem chcemy pomóc potrzebującym, którzy pozostają na terenie swojej ojczyzny, głównie na wschodzie kraju - podkreśla.

McDonald's na razie zamknął swoje lokale w Rosji

Na przełomie lutego i marca, zaraz po rozpoczęciu rosyjskiej inwazji militarnej na Ukrainę, w internecie krytykowano globalne sieci gastronomiczne, takie jak McDonald’s, KFC czy Burger King, oraz handlowe, które nadal działały na rynku rosyjskim.

W pierwszej połowie marca McDonald’s poinformował, że tymczasowo zamyka ok. 850 swoich lokali w Rosji. - Nasze wartości oznaczają, że nie możemy ignorować niepotrzebnego ludzkiego cierpienia na Ukrainie - uzasadnił w liście do pracowników Chris Kempczinski, prezes i dyrektor generalny koncernu.

Firm zaznaczyła, że nadal będzie wypłacała wynagrodzenia 62 tys. pracownikom swojego rosyjskiego oddziału.

Niedługo potem rosyjscy politycy zasugerowali, że globalne sieci gastronomiczne czy handlowe, które wycofały się z kraju, mogą zostać zastąpione lokalnymi odpowiednikami. - Musimy chronić ludzi, ponieważ firmy, które teraz odchodzą, chcą zarabiać, korzystając z naszych rosyjskich surowców. Oto McDonald's, 100 procent rosyjskich surowców, ogłosił, że się zamyka. No i dobrze. Nie będzie McDonald's, tylko Wujek Wania. Należy oszczędzać miejsca pracy, a ceny obniżać - stwierdził Wiaczesław Wołodin, przewodniczący Dumy Państwowej.

Do Polski przybyło 3 mln osób z Ukrainy

Zaraz po rozpoczęciu inwazji rosyjskiej do Polski zaczęli masowo przybywać uchodźcy z Ukrainy, w związku z ogłoszeniem w Ukrainie powszechnej mobilizacji wojskowej są to kobiety, dzieci i osoby starsze.

W środę rano Straż Graniczna podała, że od 24 lutego do Polski z Ukrainy wjechało 2,984 mln osób. We wtorek funkcjonariusze odprawili 21,4 tys. podróżnych, natomiast w środę do godz. 7 rano - 6,8 tys. osób.

Równocześnie od 24 lutego z Polski do Ukrainy wyjechało 886 tys. osób, a tylko w zeszły wtorek - 15,4 tys.

McDonald’s ma w Polsce ok. 500 lokali w 150 miastach.

Zaraz po wybuchu wojny w Ukrainie rosyjskie produkty został wycofane z ofert czołowych sieci sklepów obecnych w naszym kraju. Sieci, które dalej funkcjonują w Rosji, na czele z Leroy Merlin, zaczęły być bojkotowane.

Niechęć do Rosji wpłynęła też na nazewnictwo niektórych produktów. Firmy WSP „Społem”, Prymat i McCormick Polska (właściciel marki Kamis) zdecydowały się usunąć „rosyjska” z nazw produkowanych musztard.

Dołącz do dyskusji: McDonald’s wprowadza do menu Ukraińskiego Burgera, pieniądze ze sprzedaży na pomoc humanitarną Ukrainie

33 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Wtyka
to już nie jest solidaryzowanie się z Ukrainą a próba zarobienia na obecnej tragedii. skandal
odpowiedź
User
Aneta
to już nie jest solidaryzowanie się z Ukrainą a próba zarobienia na obecnej tragedii. skandal

Hurr durr... Wszyndzie zło. Smutne musi być życie takich hejterów jak ty.
Nie zapoznałeś się z treścią, a już się pospieszyłeś z komentarzem.
Nadal wam w konfederacji płacą 34 grosze od hejtu?
odpowiedź
User
bromba i inni
Jak podają inne strony internetowe - kosztuje dokładnie 15,70 PLN. Wielki potwór to on nie jest.
odpowiedź