Mediaboard redefiniuje monitoring mediów w Polsce
Mediaboard wspiera firmy i marki w monitorowaniu ich wizerunku oraz efektywnej komunikacji PR. Zwraca uwagę, że monitoring mediów w Polsce wymaga nowej definicji. Dzięki innowacyjnym narzędziom, sztucznej inteligencji i indywidualnemu podejściu do klienta, Mediaboard otwiera nowy rozdział w rozwoju tej branży.
Partner w budowaniu komunikacji
Mediaboard, partner projektu Wirtualnych Mediów „Wpływowi 2024”, od 12 lat dostarcza kompleksowy monitoring mediów, który pozwala firmom zrozumieć, jak ich działania są odbierane przez opinię publiczną. Dostarcza swoim klientom monitoring zarówno mediów tradycyjnych, jak i społecznościowych bez ograniczeń co do źródeł i zakresu. Firma postawiła na wykorzystanie sztucznej inteligencji w budowaniu swoich innowacyjnych narzędzi analitycznych oraz doskonałą opiekę nad klientami. Właśnie dzięki temu, Mediaboard stał się najczęściej wybieranym rozwiązaniem PR w Czechach. We wrześniu tego roku firma ogłosiła swój start również w Polsce.
- To, co nas wyróżnia to pełna elastyczność. Użytkownicy naszego systemu mogą samodzielnie projektować monitoring i zmieniać parametry, dzięki czemu to oni decydują, co dla nich jest najważniejsze. W ten sposób uzyskują pełną kontrolę nad swoją komunikacją i mogą reagować natychmiast. Naszym celem nie jest bycie dostawcą monitoringu, ale partnerem w budowaniu komunikacji i marki – mówi Marcin Szczupak, CEO Mediaboard Polska.
Narzędzia ułatwiające komunikację
Jednym z rozwiązań, które oferuje Mediaboard jest newsroom, narzędzie pozwalające działom PR na zarządzanie wszystkimi komunikatami prasowymi w jednym miejscu. To proste, intuicyjne rozwiązanie, które umożliwia tworzenie atrakcyjnych wizualnie komunikatów spójnych z wizerunkiem marki. Użytkownicy mogą redagować i publikować treści, ale także łatwo integrować je z wysyłką e-mailową.
Mediaboard zapewnia również dostęp do bazy 200 tysięcy kontaktów medialnych i dziennikarzy, dzięki czemu klienci mogą z łatwością dotrzeć do odpowiednich osób i tworzyć spersonalizowane kampanie PR. System automatycznie przypisuje dziennikarzy do odpowiednich tematów, co znacznie ułatwia planowanie działań medialnych i precyzyjne kierowanie treści.
Zaawansowana analiza
Monitoring mediów to nie tylko śledzenie pojawiających się wzmianek – to również zaawansowana analiza, która pozwala na głębsze zrozumienie odbioru marki, ale też działań konkurencji. Mediaboard ma szeroki wybór narzędzi analitycznych, które umożliwiają tworzenie indywidualnych raportów i wykresów oraz monitorowanie wybranych wskaźników. Dzięki sztucznej inteligencji, system jest w stanie podsumowywać długie teksty na podstawie kluczowych informacji, wybierać najważniejsze wiadomości oraz automatycznie grupować artykuły na podstawie tagów tematycznych.
Kolejną zaletą systemu jest możliwość automatycznej ekstrakcji danych, na przykład wypisywania wszystkich nazwisk ekonomistów wspomnianych w artykule, co przyspiesza proces analizy treści i pomaga w tworzeniu spersonalizowanych raportów. Mediaboard oferuje również analizę sentymentu publikacji, który pozwala firmom lepiej zrozumieć, jak ich działania i komunikaty są odbierane przez opinię publiczną.
Gdy liczy się szybkość reakcji
Monitoring kryzysowy w Mediaboard to narzędzie, które w dzisiejszych czasach może okazać się nieocenione dla każdej firmy chcącej utrzymać kontrolę nad swoją komunikacją. Użytkownicy otrzymują powiadomienia na e-mail lub SMS w ciągu zaledwie 15 minut od momentu, gdy na ekranie pojawi się odpowiednie słowo kluczowe. Dodatkowo, do powiadomień dołączane są nagrania istotnych fragmentów transmisji, co umożliwia szybkie zapoznanie się z sytuacją.
Mediaboard nie ogranicza się jedynie do monitoringu treści w telewizji i radiu. System jest również zdolny do rozpoznawania treści na ekranie transmisji telewizyjnej, co znacznie zwiększa jego efektywność. Co istotne, monitoring działa 24/7, a użytkownicy mogą samodzielnie uruchomić go w dogodnym dla siebie momencie. Dzięki automatycznej transkrypcji i wyróżnianiu kluczowych słów, Mediaboard ułatwia analizowanie kryzysowych sytuacji. Użytkownicy mogą szybko zidentyfikować istotne informacje, a to pozwala na skrócenie czasu podejmowania decyzji biznesowych.
Marcin Szczupak, CEO Mediaboard Polska, podkreśla: „Nasz system nie tylko pozwala na szybkie reagowanie w sytuacjach kryzysowych, ale także umożliwia bieżące śledzenie opinii o marce. Dzięki temu użytkownicy mogą działać sprawnie i skutecznie, minimalizując ewentualne negatywne skutki dla wizerunku.”
Nowe podejście do monitoringu mediów
Rok 2024 okazał się przełomowy dla rynku monitoringu mediów w Polsce a pojawienie się Mediaboard wniosło nową energię, równowagę i różnorodność w branży.
„Mamy świadomość, że polski rynek jest niezwykle wymagający i konkurencyjny a proces wejścia na niego został skrupulatnie przygotowany, z uwzględnieniem wymagań firm na nim działających. Jesteśmy przekonani, że nasz innowacyjny pomysł na obsługę medialną spotka się w Polsce z pozytywnym odbiorem i trafi w zapotrzebowanie wielu sektorów. Mediaboard działa globalnie, a nasze siedziby w Czechach, na Słowacji, w Chorwacji i Polsce pozwalają nam świadczyć usługi na całym świecie. Dzięki temu nasi klienci mają dostęp do monitoringu mediów zarówno na rynkach lokalnym, jak i międzynarodowym, co jest kluczowe dla firm o zasięgu globalnym” - wyjaśnia Tomas Berger, CEO Grupy Mediaboard.
Mediaboard stawia na bliską współpracę z klientami, traktując ich jako partnerów, których potrzeby są wysłuchiwane i uwzględniane. Oferując otwarte archiwa dostępne dla wszystkich użytkowników, firma rezygnuje z tradycyjnych ograniczeń, takich jak liczba fraz czy zakładek tematycznych. Monitoring obejmuje wszystkie media, w tym newslettery i agencje, co pozwala na uzyskanie pełnego obrazu sytuacji medialnej.
Co istotne Mediaboard daje swoim klientom aplikację, która nie jest jedynie nakładką na istniejące systemy – ale kompleksowym narzędziem pozwalającym użytkownikom na pełną modyfikację tematów i elementów w każdym medium.
Jak propozycje nowego gracza na polskich rynku wpłyną na branżę? Czy pójdziemy drogą Czechów, którzy zakochali się w propozycjach Mediaboard? Jak zareaguje rynek? Trzymamy rękę na pulsie.
Mediaboard i „Wpływowi 2024”
Firma Mediaboard była partnerem projektu „Wpływowi 2024”, mającego na celu zgłębienie obszarów związanych ze skutecznym zarządzaniem różnymi obszarami działalności firmy i zidentyfikowaniem sposobów, w jakie mogą one wpływać na rozwój przedsiębiorstwa, jego wpływu na rynek i opinię publiczną. Projekt „Wpływowi 2024” zakończyła gala finałowa, która odbyła się 23 października 2024 r. w Warszawie. Podczas gali wręczono wyróżnienia dla „Wpływowych 2024” w kategoriach: Marka, Produkt, Inwestycje, Technologie, E-commerce oraz Zrównoważony rozwój.
Dołącz do dyskusji: Mediaboard redefiniuje monitoring mediów w Polsce