Mediacap: 133,75 mln zł wpływów i 10,4 mln zł zysku EBITDA w ub.r., program motywacyjny dla Jeziorskiego
Holding marketingowo-technologiczny Mediacap według szacunkowych danych w ub.r. zanotował wzrost wpływów sprzedażowych o 41,8 proc. do 133,75 mln zł oraz zysku EBITDA (bez pozytywnego efektu MSSF 16) o 44,6 proc. do 10,4 mln zł. Firma zamierza ustanowić program motywacyjny dla członka swojego zarządu Marcina Jezorskiego obejmujący 1,11 mln akcji.
W komunikacie giełdowym Mediacapu zaznaczono, że na wzrost jego przychodów największy wpływ miało włączenie 28,2 mln zł przychodów przejętego w marcu ub.r. LifeTube’a oraz kupionej w październiku sieci Gamellon.
Wraz z przejęciem tej ostatniej firmy Mediacap utworzył grupę influencer marketingu LTTM, do której oprócz trzech sieci partnerskich kontrolowanych przez firmę należą dwie nowe marki: HubYT do kreowania kampanii z youtuberami oraz Mellon Media odpowiedzialny za produkcję własnych formatów na YouTube'a.
Mediacap zaznaczył, że bez uwzględnienia efektów kupna LifeTube’a i Gamellon jego przychody zwiększyły się w ub.r. o 11,9 proc.
Firma nie podała na razie swojego wyniku netto. Zaznaczyła natomiast, że ten wskaźnik będzie „pod negatywnym wpływem wysokich kosztów takich jak koszty przeprowadzonych transakcji oraz amortyzacji podwyższonej w stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej przez MSSF 16, a także kosztów i amortyzacji wyższych wobec poprzednich okresów nakładów na inwestycje rozwojowe, w tym w szczególności nakładów na technologię analizy obrazu rozwijaną przez spółkę Plastream”. Ta ostatnia miesiąc temu została wybrana do uzyskania 6,6 mln zł dotacji z NCBiR na opracowanie innowacyjnego systemu dla kas samoobsługowych opartego o technologię rozpoznawania produktów na obrazie.
1,1 mln akcji w programie motywacyjnym dla Marcina Jeziorskiego
Jednocześnie Mediacap ogłosił walne zgromadzenie akcjonariuszy na 31 marca i podał proponowane uchwały. Firma chce wyemitować 400,2 tys. nowych akcji serii E po cenie 2,09 zł za sztukę w ofercie prywatnej dla swojego wiceprezesa Marcina Jeziorskiego.
W zamian Jeziorski wniesie aportem do Mediacapu 2,56 proc. akcji LTTM i 2,78 proc. akcji Gameset (28 proc. akcji tej spółki Mediacap kupił pod koniec 2018 roku za 1,8 mln zł).
Ponadto Mediacap planuje ustanowić program motywacyjny dla Marcina Jeziorskiego. W ramach programu menedżer będzie mógł objąć maksymalnie 1,11 mln akcji spółki z serii F: 744,9 tys. jeśli będzie pracował w firmie do końca 2021 roku, a 365,6 tys. - jeśli zarządzana przez niego struktura zależna Grupa S/F (obejmująca spółki Scholz & Friends Warszawa The Digitals i Booost oraz działalność eventową EmLab) zrealizuje założenia budżetowe: minimum 5,43 mln zł zysku brutto w br. i 9,42 mln zł zysku brutto w 2021 roku.
Warranty, które otrzyma w przypadku osiągnięcia przez Grupę S/F takich wyników, będą uprawniać go do objęcia akcji po 0,05 zł za sztukę.
Obecnie kapitał Mediacapu składa się z 18,42 mln akcji. W czwartek na koniec sesji kurs spółki wynosił 1,96 zł, co daje kapitalizację w wysokości 36 mln zł.
W minionym kwartale holding marketingowo-badawczy Mediacap osiągnął wzrost przychodów o 51,6 proc. do 32,03 mln zł i zysku EBITDA o 53 proc. do 2,6 mln zł, a jego wynik netto zmalał z 661 tys. zł zysku do 216 tys. zł straty. Grupa LTTM, obejmująca sieci partnerskie LifeTube, TalentMedia, Gamellon, zanotowała 12,8 mln zł przychodów.
W grudniu firma w ramach aneksu podwyższyła kwotę zaciągniętego pod koniec października kredytu o 833 tys. zł, z 2,37 do 3,2 mln zł. Uzasadnia to kupnem dalszych udziałów w TalentMedia.
Dołącz do dyskusji: Mediacap: 133,75 mln zł wpływów i 10,4 mln zł zysku EBITDA w ub.r., program motywacyjny dla Jeziorskiego