Mediacap: przychody 17,7 proc. w górę, 661 tys. zł zysku w trzecim kwartale br.
W minionym kwartale holding marketingowo-badawczy Mediacap zanotował 21,13 mln zł przychodów sprzedażowych (po wzroście o 17,7 proc. w skali roku) oraz 661 tys. zł zysku netto (wobec 571 tys. zł rok wcześniej). Wpływy platform technologicznych TalentMedia, Opinie.pl i Plastream zwiększyły się o 95 proc. do 8,4 mln zł.
Przychody sprzedażowe Mediacapu wzrosły w skali roku z 17,95 do 21,13 mln zł, zysk EBITDA - o 23,4 proc. do 1,7 mln zł, a zysk netto - z 571 do 661 tys. zł. Zarząd firmy wyjaśnia, że zysk poszedł do góry m.in. dzięki poprawie rentowności sieci TalentMedia, która osiągnęła zysk na poziomie operacyjnym, mimo że ponosiła nakłady związane z uruchomieniem platformy TalentTube.
W kolei w trzech kwartałach br. wpływy Mediacapu ze sprzedaży wyniosły 58,78 mln zł (22,1 proc. więcej niż rok wcześniej), a zysk netto zmalał rok do roku z 1,18 mln zł do 216 tys. zł.
- Na podstawie opublikowanych wyników za trzeci kwartał 2018 mogę powiedzieć, że rok 2018 jest dla Mediacap bardzo rozwojowy. Działamy zgodnie z założoną Strategią 2020, intensywnie rozwijając nasze biznesy technologiczne. Nasza grupa jest unikalna pod względem modelu biznesowego jak i realizowanych projektów. Mocno inwestujemy w rozwój platform TalentTube, Booost i BrandSpy. Po okresie intensywnego rozwoju i poniesionych kosztów inwestycji w roku 2018, w kolejnych latach oczekujemy znacznego wzrostu sprzedaży i wysokiej rentowności - komentuje Jacek Olechowski, prezes firmy.
Pion marketingowy Mediacapu (obejmujący agencje Scholz & Friends Warszawa, The Digitals, TalentTube i uruchomioną w połowie br. agencję Booost) osiągnął od stycznia do września br. 42,06 mln zł wpływów sprzedażowych (wobec 30,91 mln zł rok wcześniej) i 2,13 mln zł zysku EBITDA (w pierwszych trzech kwartałach ub.r. miał 1,1 mln zł zysku EBITDA).
Natomiast pion danych (należą do niego IQS, Plastream i Opinie.pl) zanotował w skali roku spadek przychodów sprzedażowych z 17,23 do 16,72 mln zł oraz zysku EBITDA z 1,94 mln zł do 719 tys. zł zysku EBITDA.
Z kolei w samym trzecim kwartale br. łączne przychody z platform technologicznych TalentMedia, Opinie.pl i Plastream wyniosły 8,4 mln zł, po wzroście o 95 proc. rok do roku. TalentMedia miała 4,7 mln zł wpływów, Opinie.pl - 3,3 mln zł, natomiast Plastream dzięki rozbudowanym płatnym testom technologii Plastream Retail (m.in. w sklepach Żabka) osiągnął dodatni wynik EBITDA.
Mediacap jest notowany na warszawskiej giełdzie. W czwartek na koniec sesji akcja firmy kosztowała 1,90 zł, co dawało kapitalizację w wysokości 35 mln zł. Do Jacka Olechowskiego należy 52,56 proc. akcji spółki.
Dołącz do dyskusji: Mediacap: przychody 17,7 proc. w górę, 661 tys. zł zysku w trzecim kwartale br.