Mediacap z 29,9 mln zł wpływów i 1,04 mln zł zysku. Ponad połowa z badań i digitalu
W I połowie 2014 roku spółka Mediacap - do której należą agencje marketingowe Scholz & Friends Warszawa, EM Lab i The Digitals oraz firma badawcza Grupa IQS - zanotowała 29,9 mln zł przychodów ze sprzedaży i 1,04 mln zł zysku netto. Już ponad połowa wpływów spółki pochodziła z sektorów digital i badań.
Zanotowane przez Mediacap wpływy ze sprzedaży wzrosły w skali roku aż o 73,7 proc. - z 17,2 mln zł do 29,87 mln zł. Zysk EBITDA spółki zwiększył się o 56,7 proc. - z 1,33 mln zł do 2,08 mln zł, natomiast zysk netto - o 7,9 proc., z 962 tys. zł do 1,04 mln zł.
Wzrosty wynikają głównie ze znaczącego rozszerzenia działalności firmy poprzez zrealizowane w ostatnim okresie przejęcia: w listopadzie ub.r. Mediacap za 2,5 mln zł kupił 53 proc. udziałów firmy badawczej Grupa IQS (więcej na ten temat), a w grudniu ub.r. - 51 proc. udziałów agencji interaktywnej The Digitals (więcej o tym). W wyniku tych transakcji kapitał Mediacapu zwiększył się z 3,48 mln zł do 14,54 mln zł.
Z kolei w lipcu br. Grupa IQS za 1,3 mln zł kupiła Interaktywny Instytut Badań Rynkowych (przeczytaj więcej).
- Istotnym faktem jest to, że na poziom zysku netto w pierwszym półroczu 2014 r. wpłynął czysto księgowy odpis wartości firmy w wysokości prawie pół miliona złotych, co wynika ze stosowanych przez spółkę Polskich Standardów Rachunkowości - zaznacza Edyta Gurazdowska, dyrektor finansowy i członek zarządu Mediacapu. - W związku z przygotowaniami do debiutu na GPW, przechodzimy na Międzynarodowe Standardy Rachunkowości (MSR). Podstawową znaczącą zmianą wpływającą na wynik będzie brak amortyzacji wartości firmy, która zostanie zastąpiona testami na utratę wartości przejętych podmiotów - opisuje.
W minionym półroczu po raz pierwszy ponad połowa przychodów Mediacapu pochodziła spoza tradycyjnego sektora reklamowego. Wpływy w branży digital wyniosły 15,76 mln zł, a w branży data (czyli badań rynku i opinii publicznej) - 10,23 mln zł. Tymczasem w I połowie ub.r. przychody w obu sektorach wyniosły jedynie 3,3 mln zł.
Z kolei wpływy spółki w branży reklamowej zmalały w skali roku z 31,4 mln zł do 16,95 mln zł.
- Chcemy być wiodącym graczem na rynku zintegrowanych usług marketingowych, dlatego kluczowym motorem wzrostu MEDIACAP jest szeroki wachlarz usług oferowanych przez spółki zależne. Generowane przez nie przychody pozwolą nam na osiągnięcie zapowiadanych 70 mln zł w całym 2014 roku - zapowiada Jacek Olechowski, prezes Mediacapu.
Firma szacuje, że w jej skonsolidowanych przychodach ok. 35 proc. stanowić będą wpływy agencji Scholz & Friends Warszawa i EM Lab, ok. 30 proc. - przychody Grupa IQS i jej spółek zależnych Quant i Interaktywny Instytut Badań Rynkowych, a ok. 35 proc. - wpływy The Digitals i jej spółki córki Edge Technology.
Dołącz do dyskusji: Mediacap z 29,9 mln zł wpływów i 1,04 mln zł zysku. Ponad połowa z badań i digitalu