Mediacap z niższymi wpływami i wyższym zyskiem, spadki w usługach marketingowych
Holding Mediacap, obejmujący m.in. agencje Scholz&Friends Warszawa, The Digitals i EmLab, w trzech kwartałach br. zanotowała spadek wpływów ze sprzedaży do 44,41 mln zł i wzrost zysku netto do 3,1 mln zł. Zmalały jej przychody i zysk z segmentu marketingowego, a wzrosły w segmencie danych.
W trzech kwartałach br. wpływy Mediacapu ze sprzedaży wyniosły 44,41 mln zł, o 7,1 proc. mniej niż rok wcześniej, natomiast zysk netto wzrósł z 2,56 do 3,1 mln zł, czyli o 19,5 proc.
W samym trzecim kwartale br. spółka zanotowała 15,74 mln zł wpływów ze sprzedaży (16 proc. mniej niż rok wcześniej), co przy spadku kosztów działalności operacyjnej z 18,15 do 14,5 mln zł dało 987 tys. zł zysku netto, o 40,4 proc. więcej niż przed rokiem.
- Trzeci kwartał okazał się dla branży reklamowej trudniejszy niż się spodziewaliśmy. Mimo to jesteśmy zadowoleni z wyników, jakie udało nam się w tym czasie osiągnąć. Powodem do dumy pozostaje dla nas przede wszystkim znaczący wzrost EBITDA oraz zysku netto - komentuje Jacek Olechowski, prezes Mediacapu.
W segmencie marketingowym wpływy firmy w trzech kwartałach zmalały rok do roku z 32,28 do 26,6 mln zł, a w samym trzecim kwartale - o 29 proc. do 9,3 mln zł. Zysk netto segmentu od stycznia do września br. wyniósł 1,16 mln zł (wobec 1,97 mln zł rok wcześniej).
- Mniejsza liczba przetargów w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku w negatywny sposób wpłynęła na nasze przychody w segmencie Marketing. Wierzymy jednak, że konsolidacja poszczególnych biznesów w tym segmencie, którą prowadzimy od blisko roku, pozwoli nam na znaczącą poprawę wyników w nadchodzącym roku. Warto pamiętać, że przed nami tradycyjnie najlepszy dla całej branży, czwarty kwartał, w którym wielu klientów zwiększa swoją aktywność marketingową - zaznacza Jacek Olechowski.
W segmencie danych Mediacap osiągnął w trzech kwartałach wzrost wpływów rok do roku z 15,44 do 17,81 mln zł (o 15,3 proc.) i zysku netto z 629 tys. zł do 1,94 mln zł, czyli ponad trzykrotnie.
- Nie ulega wątpliwości, że skokowy wzrost zysków w trzecim kwartale br. jest zasługą spektakularnych wzrostów w segmencie Data zajmującym się gromadzeniem, analityką i obróbką dużych zbiorów danych, który już teraz generuje ponad 40 proc. naszej sprzedaży. Od kilku miesięcy intensywnie rozwijamy wystandaryzowane i powtarzalne produkty, w tym innowacyjne rozwiązania w obszarach Big Data, Cloud Computing i Machine Learning - chcemy dostarczać naszym klientom zaawansowane narzędzia technologiczne wspierające ich efektywność biznesową - opisuje prezes Mediacapu. - Jesteśmy przekonani, że to właśnie wzmocnienie oferty produktowej o wystandaryzowane i powtarzalne produkty takie jak panel badawczy Opinie.pl czy platforma video Plastream stanie się siłą napędową naszego wzrostu organicznego i kluczem do osiągania wyższych marż EBITDA i netto w następnych kwartałach. Jak wynika z danych opublikowanych przez PMR, dynamika samego rynku Cloud wyniesie w 2016 roku 30 proc, a jego wartość szacowana jest na około 1 mld zł, co sprawia, że jest to dla nas bardzo obiecujący segment działalności - dodaje.
Dołącz do dyskusji: Mediacap z niższymi wpływami i wyższym zyskiem, spadki w usługach marketingowych