Mediaexpert.pl przed Aliexpress i Euro.com.pl. Domodi wyprzedza IKEA.com, a eObuwie przed Zalando (TOP10 serwisów e-commerce)
Wśród platform sprzedażowych zdecydowanym liderem jest bez zmian Allegro.pl, natomiast serwis Allegrolokalnie zadebiutował z 170 tys. użytkowników. E-sklep sieci Media Expert ma więcej użytkowników niż Aliexpress i Euro.com.pl, a Domodi.pl wyprzedza Zalando.pl i IKEA.com.
W październiku Allegro.pl odwiedziło 16,58 mln realnych użytkowników, czyli 59,08 mln wszystkich polskich internautów. Wykonali w serwisie 1,25 mld odsłon - pokazują dane z badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
W połowie września Allegro uruchomiło serwis AllegroLokalnie.pl, w którym obecnie użytkownicy indywidualni mogą publikować swoje oferty. Nowa witryna w październiku zanotowała 170,1 tys. odwiedzających i 345,7 tys. odsłon.
Allegro.pl jest zdecydowanym liderem zasięgowym w kategorii e-commerce (druga w zestawieniu porównywarka Ceneo.pl miała o 5,7 mln użytkowników mniej), a dominuje nad konkurentami w liczbie odsłon - zanotowała ich 1,25 mld zł, a pozostałe dziewięć witryn z listy miało łącznie 586,2 mln.
Na Ceneo.pl 10,89 mln internautów wykonało 101,29 mln odsłon. Mediaexpert.pl przy 6,04 mln użytkowników miało 54,93 mln odsłon, chiński Aliexpress.com zanotował 5,17 mln odwiedzających i 152,11 mln odsłon, a Empik.com - 5,05 mln użytkowników i 63,48 mln odsłon. W ramach zawartej niedawno umowy zakupy z Aliexpress polscy internauci mogą odbierać w Paczkomatach.
Mediaexpert.pl jest zdecydowanie najpopularniejszym e-sklepem ze sprzętem RTV, AGD i komputerowym. W zestawieniu jest też Euro.com.pl, który zanotował w październiku 4,8 mln odwiedzających i 43,72 mln odsłon.
W kategorii odzieżowej liderem zasięgowym jest eObuwie.com.pl (należące do Grupy CCC) z 3,7 mln użytkowników i 47 mln odsłon. Zalando.pl miało 3,03 mln odwiedzających i 65,97 mln odsłon. Natomiast w kategorii wnętrzarskiej Domodi.pl (Grupa Wirtualna Polska) z 3,42 mln użytkowników i 23,75 mln odsłon wyprzedza IKEA.com (2,85 mln użytkowników i 33,9 mln odsłon).
W ranking nie ma m.in. serwisów Grupa OLX (OLX.pl, otoMoto.pl i otoDom.pl), które w badaniu Gemius/PBI są klasyfikowane w kategoriach ogłoszeniowych.
Z miesiąca na miesiąc zdecydowana większość serwisów sprzedażowych osiągnęła spore wzrosty odwiedzalności. Allegro.pl zyskało 226,4 tys. użytkowników i 65,22 mln odsłon (to odpowiednio 1,4 i 5,5 proc. w górę), a Ceneo.pl - 437,9 tys. odwiedzających i 2,4 mln odsłon (4,2 i 2,4 proc.).
Z kolei eObuwie.com.pl zanotowało wzrost o 719,5 tys. użytkowników (24,1 proc.) i 4,3 mln odsłon (10,2 proc.), a Zalando.pl - 378 tys. użytkowników (14,3 proc.) i 12,3 mln odsłon (22,9 proc.).
Mediaexpert.pl przy spadku liczby odwiedzających o 121,4 tys. (2 proc.) zyskał 6,8 mln odsłon (14,1 proc.), na Euro.com.pl przybyło 347,3 tys. użytkowników (7,8 proc.) i ubyło 6,1 mln odsłon (12,2 proc.), a IKEA.com zyskała 53,3 tys. użytkowników (1,9 proc.), tracąc 4,4 mln odsłon (11,4 proc.).
Natomiast Aliexpress.com zanotował spadek o 263 tys. odwiedzających (4,8 proc.) i 36,8 mln odsłon (19,5 proc.).
Dołącz do dyskusji: Mediaexpert.pl przed Aliexpress i Euro.com.pl. Domodi wyprzedza IKEA.com, a eObuwie przed Zalando (TOP10 serwisów e-commerce)