Messenger ma w Polsce 6 mln użytkowników więcej niż WhatsApp. Discord i Zoom przed Telegramem
Z Messengera korzysta prawie 23 mln polskich internautów, a z WhatsAppa - ok. 16 mln. Skype jest popularniejszy niż Discord i Zoom, rosyjski Telegram ma ok. 3,5 mln polskich odwiedzających, natomiast GG (znany też jako Gadu-Gadu) - ponad 2 mln.
Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl Messengera w styczniu br. odwiedziło 22,8 mln polskich internautów, co dało 75,54 proc. zasięgu. Użytkownik korzystał z komunikatora średnio przez 7 godzin, 4 minuty i 49 sekund.
WhatsApp, tak samo jak Messenger należący do koncernu Meta, zanotował 16,47 mln polskich użytkowników, 54,56 proc. zasięgu oraz 2 godziny, 33 minuty i 49 sekund przeciętnego czasu korzystania przez odwiedzającego.
Messenger ma sporo niższe wyniki niż Facebook, który w badaniu Mediapanel jest klasyfikowany w innej kategorii - z platformami społecznościowymi. W marcu br. miał 26,27 mln użytkowników, 87,48 proc. zasięgu oraz 14 godzin, 27 minut i 20 sekund średniego czasu spędzonego przez internautę.
W zestawieniu komunikatorów kolejne pozycje zajmują inni globalni wydawcy. Platformy Google’a z tej kategorii zanotowały w styczniu 13,05 mln polskich użytkowników, 43,23 proc. zasięgu oraz godzinę, 25 minut i 22 sekundy średniego czasu korzystania, a te należące do Microsoftu (na czele ze Skype’em) - 9,24 mln użytkowników, 30,61 proc. zasięgu oraz godzinę, 59 minut i sekundę przeciętnego czasu korzystania.
Z Discorda, popularnego głównie w branży IT i użytkowników gier wideo, skorzystało 7,85 mln polskich internautów (dało to 26 proc. zasięgu), spędzając średnio po 3 godziny, 8 minut i 58 sekund. W tej ostatniej statystyce tylko Messenger osiągnął wyższy wynik.
Zooma, który rekordowe wyniki osiągał w czasie lockdownów po wybuchu epidemii, odwiedziło 4,54 mln polskich internautów (dało to 15,04 proc. zasięgu), z których każdy spędził przeciętnie 40 minut i 45 sekund.
Rosyjska aplikacja Telegram miała 3,75 mln użytkowników, 12,44 proc. zasięgu oraz 44 minuty i 35 sekund średniego czasu korzystania, natomiast Signal - 3,08 mln użytkowników, 10,2 proc. zasięgu oraz 29 minut i 12 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez odwiedzającego.
W czołowej dziesiątce jest jeden polski komunikator - GG, znane też pod dawną nazwą Gadu-Gadu. W styczniu br. skorzystało z niego 2,75 mln internautów, spędzając średnio po godzinę, 18 minut i 4 sekundy. W drugiej połowie lutego właściciel GG stwierdził, że z powodu malejących wpływów i rosnących kosztów „przyszłość komunikatora jest zagrożona”. Zapowiedział, że w ramach crowdfundingu sprzeda 10 proc. udziałów, a w komunikatorze wprowadzi konto GG Premium kosztujące 4,90 zł miesięcznie.
Zestawienie zamyka aplikacja Viber, która zanotowała 2,74 mln polskich użytkowników, 9,08 proc. zasięgu oraz 30minut i 3 sekundy przeciętnego czasu korzystania.
Miesiąc do miesiąca Messenger zyskał 64,8 tys. użytkowników (0,3 proc.) oraz 46 minut i 43 sekundy średniego czasu korzystania (12,4 proc.), a WhatsApp - 800,1 tys. internautów (5,1 proc.) przy zmniejszeniu się przeciętnego czasu korzystania o minutę i 28 sekund (0,9 proc.).
Prawie wszystkie pozostałe komunikatory z rankingu osiągnęły spore wzrosty odwiedzalności. Platformy Google’a zyskały 1,88 mln użytkowników (to 16,9 proc. w górę) oraz 5 minut i 45 sekund średniego czasu spędzonego przez odwiedzającego (7,2 proc.), platformy Microsoftu - 940,9 tys. użytkowników (11,3 proc.) oraz 20 minut i 48 sekund przeciętnego czasu korzystania (21,2 proc.), a Discord - 684,3 tys. internautów (9,5 proc.) oraz 22 minuty i sekundę średniego czasu korzystania (13,2 proc.).
Zoom zanotował wzrost o 396,4 tys. użytkowników (9,6 proc.) oraz 10 minut i 56 sekund przeciętnego czasu korzystania (36,7 proc.), Telegram - o 441,6 tys. internautów (13,3 proc.) oraz 5 minut i 6 sekund średniego czasu korzystania (12,9 proc.), a Signal - 490,7 tys. użytkowników (19 proc.) oraz 10 minut i 22 sekundy przeciętnego czasu korzystania (55 proc.).
W komunikatorze GG przy wzroście liczby użytkowników o 624,7 tys. (29,3 proc.) średni czas spędzony przez każdego zmalał o 16 minut i 42 sekundy (17,6 proc.), natomiast aplikacja Viber straciła 59,3 tys. internautów (2,1 proc.), a przeciętny czas korzystania z niej wydłużył się o 8 minut i 12 sekund (37,5 proc.).
Dołącz do dyskusji: Messenger ma w Polsce 6 mln użytkowników więcej niż WhatsApp. Discord i Zoom przed Telegramem