Mniej na reklamę telewizyjną w USA, bo coraz więcej widzów rezygnuje z tv na rzecz serwisów VoD
Z uwagi na szybszy od spodziewanego rozwój zjawiska "cord-cutting", czyli rezygnacji przez odbiorców z oglądania tradycyjnej telewizji na rzecz coraz bardziej powszechnych serwisów streamingowych i platform OTT, firma eMarketer obniżyła swoją prognozę odnośnie nakładów na reklamę w USA.
W 2017 r. wydatki na reklamę w USA mają wzrosnąć tylko o 0,5 proc., do 71,65 miliarda dolarów, wobec zakładanych jeszcze w I kwartale 72,72 miliarda dolarów.
Tym samym udział telewizji w całkowitych nakładach na reklamę za oceanem ma zmniejszyć się do 34,9 proc. Co więcej, w 2021 r. ma on spaść poniżej poziomu 30 proc.
Jako główną przyczynę takiego stanu rzeczy analitycy eMarketera wskazują "cord-cutterów", czyli konsumentów, którzy zamiast płatnej telewizji wolą oglądać treści dostarczane przez cyfrowe platformy wideo OTT (over-the-top). Do 2021 r. ma ich być niemal tyle samo co osób, które nigdy nie płaciły za telewizję ("cord-nevers").
W tym roku w USA ma być 22,2 miliona pełnoletnich "cord-cutterów" - o 33,2 proc. więcej niż w roku 2016. Wcześniejsza prognoza eMarketera zakładała 15,4 miliona takich osób. Natomiast liczba "cord-neversów" ma wzrosnąć o 5,8 proc., do 34,4 miliona.
Zgodnie z aktualną prognozą, ogółem w tym roku płatną telewizję będzie oglądać 196,3 miliona dorosłych Amerykanów - o 2,4 proc. mniej niż w roku ubiegłym. W 2021 r. widzów płatnej telewizji w USA ma być o prawie 10 proc. mniej niż obecnie. Jedynie w segmencie wiekowym 55+ spodziewany jest wzrost.
Ponadto spada czas spędzany przez dorosłych Amerykanów przed telewizorem. W tym roku dzienna średnia ma być po raz pierwszy niższa niż 4 godz. - 3 godz. i 58 min. Jednocześnie rośnie czas przeznaczany na konsumpcję cyfrowych treści wideo.
Dołącz do dyskusji: Mniej na reklamę telewizyjną w USA, bo coraz więcej widzów rezygnuje z tv na rzecz serwisów VoD