Mniej na reklamy w dziennikach. „Fakt” z największym spadkiem, w górę „Rzeczpospolita” i „Puls Biznesu” (TOP 10)
W 2015 roku cennikowa wartość reklam w dziennikach była niższa o ok. 1 proc. w stosunku do 2014 roku. Z czołówki tytułów o największych przychodach tylko trzy zarobiły więcej: „Rzeczpospolita”, „Puls Biznesu” i „Nasze Miasto”. Najbardziej spadły wpływy „Faktu”.
Cennikowo dzienniki zarobiły w 2015 roku na publikowaniu reklam nieco ponad 1,6 mld zł. Było to 0,8 proc. mniej niż rok wcześniej - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (na podstawie cen netto, bez rabatów).
Najwięcej na reklamach zarobiła, podobnie jak wcześniej, „Gazeta Wyborcza” (Agora) - jej przychody wyniosły w ub.r. 420,3 mln zł. Było to jednak 3,3 proc. mniej niż rok wcześniej.
W największym stopniu spadły jednak wpływy z reklam „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska), bo o 6,7 proc. w skali roku, do poziomu 175,7 mln zł. O 4,2 proc. mniej przeznaczyli reklamodawcy na promocję na łamach dziennika „Polska” (Polska Press Grupa), wydając w tym tytule 225,4 mln zł.
Przychody z reklam „Dziennika Gazety Prawnej” (Infor Biznes) spadły w 2015 roku o 0,6 proc., do 61,2 mln zł, a „Super Expressu” (ZPR) -o 0,2 proc., do 127,6 mln zł.
Największy wzrost wpływów z reklam miał „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska) - zarobił 22,9 proc. więcej rok do roku, 35,3 mln zł. Znacznie więcej zarobiła też w 2015 roku – w porównaniu z rokiem 2014 - „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication). Przychody z reklam tego dziennika wzrosły o 19,1 proc., do 109,7 mln zł.
O 9 proc. wzrosły natomiast przychody z reklam „Naszego miasta” - do 31,6 mln zł.
Cennikowe wpływy reklamowe dzienników | |||
(bez autopromocji, dane Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | 2014 | 2015 | zmiana proc. |
GAZETA WYBORCZA | 434 560 631 zł | 420 253 315 zł | -3,3 |
POLSKA | 235 197 158 zł | 225 375 479 zł | -4,2 |
FAKT | 188 258 551 zł | 175 717 055 zł | -6,7 |
SUPER EXPRESS | 127 808 487 zł | 127 604 201 zł | -0,2 |
RZECZPOSPOLITA | 92 044 076 zł | 109 653 858 zł | 19,1 |
DZIENNIK GAZETA PRAWNA | 61 542 423 zł | 61 185 466 zł | -0,6 |
METRO / METROCAFE.PL | 103 991 129 zł | 97 370 492 zł | -6,4 |
PULS BIZNESU | 28 757 570 zł | 35 345 949 zł | 22,9 |
NASZE MIASTO | 28 985 346 zł | 31 606 665 zł | 9 |
razem | 1 620 362 852 zł | 1 607 758 563 zł | -0,8 |
Dołącz do dyskusji: Mniej na reklamy w dziennikach. „Fakt” z największym spadkiem, w górę „Rzeczpospolita” i „Puls Biznesu” (TOP 10)