Karta Moja Biedronka ma blisko 12 mln użytkowników. Rośnie jej popularność także poza Polską
Program lojalnościowy Moja Biedronka (Jeronimo Martins) ma już ponad 11,8 miliona aktywnych użytkowników. Od roku mogą z niego korzystać również użytkownicy zagranicznych numerów telefonów z sąsiednich krajów. Obecnie z karty Moja Biedronka najaktywniej korzystają Czesi, zaraz za nimi są Ukraińcy i Litwini.
Jak informuje Jeronimo Martins Polska, karta Moja Biedronka (wydawana klientom sklepów Biedronka) ma już 11,8 mln użytkowników.
Zdecydowaną większość jej posiadaczy stanowią klienci z polskimi numerami telefonów. Od kwietnia 2021 roku przybywa także użytkowników z zagranicy. To wtedy Biedronka umożliwiła rejestrację kart MB na numery z Litwy i Niemiec, następnie w październiku umożliwiła to Ukraińcom, Czechom i Słowakom.
Pieluchy Dada kupują wszyscy
Analitycy sieci sprawdzili jak wyglądają preferencje zakupowe przedstawicieli tych 6 krajów na podstawie 3 ostatnich miesięcy.
Czesi są amatorami ryb morskich m.in. śledzi oraz makreli wędzonej, często kupują pieluchy Dada, a także sery pleśniowe typu Camembert. Ukraińcy doceniają pieluchy Dada, polskie masła, śmietany i mleko, często wybierają wędliny oraz świeże mięso wieprzowe. Jest też znacząca grupa miłośników śledzia po kołobrzesku.
Litwini stawiają na proste i sprawdzone rozwiązania: np. żeberka BBQ wolno gotowane, piwa oraz alkohole wysokoprocentowe. Niemcy wpadają do sklepów sieci Biedronka po mięso. Kupują m.in. kiełbasę (szczególnie białą) i szynki, ale lubią też deser w postaci ciast z Biedronki. Słowacy szukają przede wszystkim nabiału. Interesują ich: masło i mleko Mleczna Dolina, a także pieluszki Dada.
- Należy zwrócić uwagę, że wiele osób z zagranicy korzysta z polskich numerów telefonów z racji tutejszego miejsca zamieszkania, więc te dane dotyczą głownie tych, którzy do tej pory stale przekraczali granicę z myślą o zakupach w Biedronce. Cieszymy się, że Biedronka jest coraz popularniejsza w sąsiednich krajach - mówi Jakub Mazur, młodszy menedżer ds. komunikacji korporacyjnej w sieci Biedronka.
Czesi w czołówce
Wśród zagranicznych numerów przypisanych do kart Moja Biedronka najwięcej z nich jest aktualnie czeskich (41 proc.), ukraińskich (25 proc.) i litewskich (18 proc.). W lutym i marcu zauważalnie wzrosła ilość nowych aktywacji kart Moja Biedronka przypisanych do numerów telefonów z Polski (odpowiednio: 20 proc. i 15 proc. więcej, niż średnio w ostatnich trzech miesiącach 2021 roku).
Z dostępnych publicznie informacji wynika, że wielu uchodźców z Ukrainy po przejściu granicy otrzymuje polskie karty SIM. Oznacza to, że wspomniany przyrost rejestracji polskich numerów może mieć związek z wybuchem wojny w Ukrainie, ale też akcjami marketingowymi i promocjami, które prowadzi Biedronka (np. Wielka Loteria Wygraj Mieszkanie z Biedronką), ponieważ te zdarzenia są równoległe.
Analizy przygotowywane są w oparciu o prefiks kierunkowy oznaczający kraj, z którego pochodzi dany numer telefonu.
Dołącz do dyskusji: Karta Moja Biedronka ma blisko 12 mln użytkowników. Rośnie jej popularność także poza Polską