„Motor” i „Auto-Moto” na czele pism motoryzacyjnych w 2014 roku (raport)
W 2014 roku pierwsze miejsce w rankingu średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych zajął „Motor”. Natomiast wśród miesięczników pozycja lidera należała do „Auto-Moto”.
Liderem wśród tygodników motoryzacyjnych w 2014 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem 2013 roku zmniejszyła się o 0,09 proc. i wyniosła 104 504 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 4,79 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 77 353 egz.
>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Wśród miesięczników z drugiego na pierwsze miejsce awansował magazyn „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer), którego wynik poszedł do góry o 0,18 proc. do 43 320 egz. Jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu.
Z kolei z pierwszej na drugą lokatę spadł „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska) ze średnią sprzedażą ogółem na poziomie 40 714 egz. Jego wynik zmalał o 6,79 proc.
Ostatnia pozycja podium należała do magazynu „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska). Jego wynik sprzedażowy w analizowanym okresie wyniósł 39 714 egz., po spadku o 4,67 proc.
Natomiast największy spadek w zestawieniu, wynoszący 9,19 proc., do 6 948 egz. odnotował magazyn „Classic Auto” (Stratos Concept). W rankingu uplasował się on na miejscu siódmym, ostatnim.
rok |
||||||
ZKDP |
2014 |
2013 |
||||
Tygodniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Motor |
195 625 |
104 588 |
104 504 |
189 368 |
104 600 |
104 600 |
Auto Świat |
133 223 |
81 241 |
77 353 |
137 412 |
86 366 |
81 247 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Miesięczniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych |
85 915 |
43 403 |
43 320 |
84 317 |
43 244 |
43 244 |
Top Gear |
73 405 |
40 794 |
40 714 |
79 072 |
44 345 |
43 678 |
Auto Świat Poradnik |
68 063 |
39 714 |
39 714 |
71 966 |
41 661 |
41 661 |
Auto Motor i Sport |
53 422 |
27 698 |
27 698 |
57 957 |
29 314 |
29 314 |
Świat Motocykli |
32 325 |
17 354 |
17 354 |
32 321 |
18 048 |
18 048 |
Automobilista |
19 978 |
8 197 |
8 179 |
19 917 |
8 620 |
8 591 |
Classic Auto |
14 687 |
6 948 |
6 948 |
14 615 |
7 715 |
7 651 |
W grudniu 2014 roku średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” w porównaniu do grudnia 2013 roku zmniejszyła się o 2,63 proc. do 107 956 egz. Z kolei wynik „Auto Świata” to 78 038 egz., po spadku o 12,36 proc.
Wśród miesięczników pozycję lidera zajął magazyn „Auto Świat Poradnik” (44 736 egz.; wzrost o 10,07 proc.). Drugie miejsce należało do „Auto-Moto” (40 801 egz.; do góry o 11,14 proc. - największy wzrost w rankingu), a trzecie - do magazynu „Top Gear” (31 214 egz.; - 11,41 proc.).
Natomiast w tym ujęciu najwięcej stracił „Automobilista” - było to 11,56 proc. do 7 502 egz.
Wirtualnemedia.pl |
grudzień |
|||||
ZKDP |
2014 |
2013 |
||||
Tygodniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Motor |
199 925 |
108 141 |
107 956 |
198 972 |
110 871 |
110 871 |
Auto Świat |
134 109 |
80 276 |
78 038 |
141 723 |
94 324 |
89 046 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Miesięczniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Auto Świat Poradnik |
64 992 |
44 736 |
44 736 |
71 974 |
40 645 |
40 645 |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych |
85 000 |
41 001 |
40 801 |
82 995 |
36 710 |
36 710 |
Top Gear |
62 991 |
31 331 |
31 214 |
72 992 |
35 645 |
35 235 |
Auto Motor i Sport |
52 380 |
25 177 |
25 177 |
55 520 |
26 585 |
26 585 |
Świat Motocykli |
33 000 |
20 153 |
20 153 |
33 000 |
20 405 |
20 405 |
Automobilista |
20 000 |
7 502 |
7 502 |
19 700 |
8 483 |
8 483 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Motor” i „Auto-Moto” na czele pism motoryzacyjnych w 2014 roku (raport)