„Motor” liderem, „Świat Motocykli” ostro w dół
Większość magazynów motoryzacyjnych zanotowało w listopadzie ub.r. spadki sprzedaży. Liderem wśród tygodników był “Motor”, który wyprzedził „Auto Świata”. Wśród miesięczników liderował „Top Gear”, a najwięcej stracił „Świat Motocykli”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, wynika, że średnie rozpowszechnianie płatne razem tygodnika “Motor” (Wydawnictwo Bauer) w listopadzie 2010 roku wyniosło 103 880 egz., co oznacza wzrost o 5,26 proc. względem listopada 2009 r. Tygodnik “Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska) zajął natomiast miejsce drugie (rok wcześniej to on liderował) i miał wynik na poziomie 99 203 egz., notując spadek o 2,82 proc.
Trzecim najpopularniejszym magazynem motoryzacyjnym i jednocześnie najchętniej kupowanym miesięcznikiem o tej tematyce był wydawany przez Grupę Burda “Top Gear”. Miał on w jedenastym miesiącu ub.r. rozpowszechnienie płatne razem wynoszące 55 703 egz. Zanotował tym samym spadek o 6,87 proc.
Zajmujący drugie miejsce wśród miesięczników motoryzacyjnych “Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska) stracił 0,78 proc., co dało mu wynik na poziomie 49 275 egz.
Trzecią lokatę zajął magazyn “Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer) Rozpowszechnianie płatne razem tego pisma wzrosło o 8,4 proc., czyli najbardziej w zestawieniu i wyniosło 37 045 egz.
Największym spadkiem, wynoszącym 9,76 proc., dotknięty został zaś “Świat Motocykli” (Agora, pozycja szósta). Jego rozpowszechnianie płatne razem w listopadzie ub.r. wyniosło 25 698 egz.
ZKDP | listopad | |
2010 | 2009 | |
Tytuł | Rozpowszechnianie płatne razem | |
Tygodniki | ||
Motor | 103 880 | 98 686 |
Auto Świat | 99 203 | 102 082 |
Miesięczniki | ||
Top Gear | 55 703 | 59 809 |
Auto Świat Poradnik | 49 275 | 49 661 |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych | 37 045 | 34 174 |
Auto Motor i Sport | 31 764 | 33 812 |
Cars Magazyn o Samochodach | 27 167 | - |
Świat Motocykli | 25 698 | 28 478 |
Automobilista | 11 078 | 11 478 |
Classic Auto | 7 446 | 7 189 |
W listopadzie ub.r. w porównaniu do października ub.r. największy spadek rozpowszechniania płatnego razem zanotował wprowadzony we wrześniu na rynek miesięcznik “Cars”. Jego trzeci numer miał wynik aż 42,98 proc. niższy od wydania drugiego. Najwięcej (3,23 proc.) zyskał natomiast magazyn “Automobilista”.
ZKDP | 2010 | |
listopad | październik | |
Tytuł | Rozpowszechnianie płatne razem | |
Tygodniki | ||
Motor | 103 880 | 110 089 |
Auto Świat | 99 203 | 109 756 |
Miesięczniki | ||
Top Gear | 55 703 | 59 787 |
Auto Świat Poradnik | 49 275 | 48 187 |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych | 37 045 | 47 476 |
Auto Motor i Sport | 31 764 | 33 228 |
Cars Magazyn o Samochodach | 27 167 | 47 642 |
Świat Motocykli | 25 698 | 25 811 |
Automobilista | 11 078 | 10 731 |
Classic Auto | 7 446 | 7 347 |
Dołącz do dyskusji: „Motor” liderem, „Świat Motocykli” ostro w dół