„Motor” zdecydowanym liderem sprzedaży pism motoryzacyjnych
W kwietniu 2014 roku w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwsze miejsce zajął „Motor”. Natomiast wśród miesięczników na pozycję lidera awansował „Auto Świat Poradnik”.
Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w kwietniu br. pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego miesiąca 2013 roku zmniejszyła się o 1,64 proc. i wyniosła 108 897 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 3,23 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 86 080 egz.
Wśród miesięczników z trzeciego na pierwsze miejsce awansował magazyn „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska). Tytuł ten zanotował jedyny wzrost w zestawieniu, wynoszący 17,54 proc., co w efekcie dało mu wynik sprzedażowy na poziomie 49 752 egz.
Na drugą lokatę w analizowanym okresie spadło „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer) ze sprzedażą na poziomie 41 291 egz., po spadku o 9,96 proc.
Ostatnia pozycja podium należała do magazynu „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska), który rok wcześniej był drugi. Jego wynik sprzedażowy w kwietniu br. wyniósł 41 262 egz., po spadku o 5,42 proc.
Natomiast największy spadek sprzedaży w zestawieniu - o 21,88 proc. do 6 247 egz. - odnotował magazyn „Classic Auto” (Stratos Concept). W zestawieniu uplasował się on na miejscu siódmym - ostatnim.
Wirtualnemedia.pl |
kwiecień |
|||||
ZKDP |
2014 |
2013 |
||||
Tygodniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Motor |
196 296 |
109 097 |
108 897 |
190 913 |
110 716 |
110 716 |
Auto Świat |
143 962 |
90 682 |
86 080 |
164 142 |
94 457 |
88 957 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Miesięczniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Auto Świat Poradnik |
71 966 |
49 752 |
49 752 |
74 968 |
42 326 |
42 326 |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych |
86 000 |
41 491 |
41 291 |
84 978 |
45 856 |
45 856 |
Top Gear |
81 477 |
41 288 |
41 262 |
80 989 |
44 367 |
43 627 |
Auto Motor i Sport |
54 020 |
29 039 |
29 039 |
59 850 |
30 637 |
30 637 |
Świat Motocykli |
30 000 |
17 697 |
17 697 |
31 500 |
18 311 |
18 311 |
Automobilista |
19 650 |
8 844 |
8 804 |
20 000 |
9 405 |
9 369 |
Classic Auto |
14 400 |
6 247 |
6 247 |
14 580 |
8 057 |
7 997 |
W kwietniu 2014 roku w porównaniu do marca 2014 roku sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” zwiększyła się o 7,41 proc., a wynik „Auto Świata” - o 9,36 proc.
Natomiast wśród miesięczników największym wzrostem (o 33,06 proc.) pochwalić się mógł „Auto Świat Poradnik”, a najwięcej straciło „Auto-Moto” - było to 7,03 proc.
Wirtualnemedia.pl |
2014 |
|||||
ZKDP |
kwiecień |
marzec |
||||
Tygodniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Motor |
196 296 |
109 097 |
108 897 |
193 964 |
101 505 |
101 385 |
Auto Świat |
143 962 |
90 682 |
86 080 |
131 968 |
84 069 |
78 712 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Miesięczniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Auto Świat Poradnik |
71 966 |
49 752 |
49 752 |
72 995 |
37 390 |
37 390 |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych |
86 000 |
41 491 |
41 291 |
86 000 |
44 415 |
44 415 |
Top Gear |
81 477 |
41 288 |
41 262 |
70 993 |
39 706 |
39 706 |
Auto Motor i Sport |
54 020 |
29 039 |
29 039 |
53 837 |
26 704 |
26 704 |
Świat Motocykli |
30 000 |
17 697 |
17 697 |
30 000 |
16 082 |
16 082 |
Automobilista |
19 650 |
8 844 |
8 804 |
19 650 |
8 586 |
8 586 |
Classic Auto |
14 400 |
6 247 |
6 247 |
14 400 |
6 543 |
6 543 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych formy rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Motor” zdecydowanym liderem sprzedaży pism motoryzacyjnych