Najsilniejsze marki pod względem znajomości reklam: Biedronka, Allegro, Lidl
Biedronka, Allegro i Lidl to marki najbardziej widoczne na polskim rynku w roku 2023, jeśli chodzi o znajomość reklam wśród ogółu dorosłych Polaków – wynika z rankingu YouGov Ad Awareness 2023.
W Polsce trzy pierwsze miejsca rankingu YouGov Ad Awareness zajmują marki Biedronka, Allegro i Lidl. Tuż poza podium, z różnicą 3 p.p., uplasował się McDonald’s. Bardzo dobre wyniki odnotowały marki Żabka, CCC, Media Expert, KFC, Rossman i Coca-Cola. To marki, których reklamy nam najbardziej zapadły w pamięć.
Ranking tworzony jest o autorski wskaźnik Ad Awareness. Ocenia marki cieszące największą znajomością reklam wśród konsumentów oraz te, które znacząco poprawiły swój wynik w porównaniu z poprzednim rokiem (2023 vs. 2022).
Zobacz: Biedronka uruchamia e-sklep spożywczy. W ofercie 4 tysiące produktów
Najszybciej zyskujące marki: Revolut, Twix i Action
Ranking Top 10 Improvers prezentuje firmy, które osiągnęły najwyższy wzrost znajomości reklam wśród konsumentów w stosunku do roku ubiegłego. W czołowej trójce znalazły się marki Revolut, Twix i Action. Czwarta pozycja przypadła mace Dealz. Na kolejnych miejscach uplasowały się Uniqa, empik.com i PayPo.
Zestawienie zamykają marki Allegro Pay, Oshee i Allegro.
Autorzy opracowania zwracają uwagę, że wśród setek marek monitorowanych przez Inquiry w badaniu YouGov BrandIndex, tylko nieliczne zanotowały wzrost, jeśli chodzi o znajomość reklam.
„Rok 2023 upłynął pod znakiem ograniczonych budżetów marketingowych, a to przełożyło się na słabe wyniki bardzo wielu marek w tym badaniu” – czytamy w raporcie.
Wzrost znajomości reklam w wielu przypadkach przełożył się na wzrost wskaźników wizerunkowych, o czym informowano przy okazji publikacji wyników raportu YouGov Best Brands.
- Na liście YouGov Ad Awareness Top 10 znajdują się marki, które od lat prowadzą intensywną komunikację. Szczególnie ciekawe jest zestawienie Top Improvers, które pokazuje, że warto inwestować w reklamę. Ogólnie jednak ubiegły rok nie należał pod tym względem do udanych, ale ograniczenie komunikacji to błąd, gdyż prawie zawsze oznacza zachwianie pozycji marki – mówi Agnieszka Górnicka, prezeska firmy Inquiry.
YouGov BrandIndex to jedyne w Polsce syndykatowe badanie kondycji marek, realizowane codziennie. Badanie jest realizowane przez firmę YouGov od 2019 r. i obejmuje kilkaset marek obecnych na polskim rynku w kilkunastu kategoriach. Roczna wielkość próby wynosi N=9000 osób dla każdej kategorii
Dołącz do dyskusji: Najsilniejsze marki pod względem znajomości reklam: Biedronka, Allegro, Lidl