Biedronka, Lidl i Auchan uznawane za najtańsze sklepy, za najdroższy – Piotr i Paweł
Biedronka, Lidl i Auchan są sieciami najczęściej wskazywanymi jako tanie miejsce zakupów, natomiast Piotr i Paweł uznawany jest za najdroższy - wynika z badań ARC Rynek i Opinia. Jako najczęstsze czynności przed pójściem na zakupy, Polacy wskazują sporządzenie listy oraz sprawdzenie domowych zapasów.
Biedronka i Lidl są nie tylko sieciami kojarzonymi z tanimi zakupami, lecz również wskazywane są jako sieci z najczęstszymi i najatrakcyjniejszymi promocjami. Respondenci wskazują również, że częste i atrakcyjne promocje są w sieciach Auchan, Tesco i Kaufland. Za sklep z najwyższymi cenami uznawany jest Piotr i Paweł.
W ciągu ostatniego roku najczęściej odwiedzanymi sieciami były dyskonty: Biedronka i Lidl. Ponad połowa osób odwiedzających Biedronkę korzysta ze sklepu przynajmniej raz w tygodniu, a 30 proc. nawet 2-3 razy w tygodniu. Z kolei hipermarkety odwiedzane są zazwyczaj co 2-3 tygodnie lub raz w miesiącu.
40 proc. klientów dyskontów i hipermarketów przed wyjściem na zakupy zrobi listę potrzebnych produktów, 36 proc. zaś sprawdza, co ma w szafkach i lodówce. Do popularnych nawyków przed zakupami należy również przeglądanie ofert sklepów w gazetkach promocyjnych – robi to 35 proc. kupujących w hipermarketach, 31 proc w dyskontach oraz 20 proc. klientów supermarketów. Najmniej popularne spośród około zakupowych przyzwyczajeń Polaków jest porównywanie cen z różnych sklepów – praktykuje to jedynie 10 proc. klientów supermarketów, 17. proc – hipermarketów i 18 proc. kupujących w dyskontach.
Najbardziej znaną siecią sklepów jest Biedronka, którą kojarzy 80 proc. klientów. Lidla zna 68 proc. kupujących, a Tesco 63 proc. Pierwszą piątkę zamyka Carrefour – francuska sieć znana jest przez 42 proc. respondentów.
Podczas jednorazowych zakupów, respondenci wydają najwięcej w hipermarketach – średnio 122 złote. W dyskontach klienci zostawiają pojedynczo średnio 84 złote, w supermarketach zaś – jedynie 54 złote.
- Nasze badanie obrazuje zachowania konsumentów przed wyjściem na zakupy i podczas zakupów spożywczych. Wyraźnie widać, że konsumenci dobrze orientują się w poszczególnych markach sieci handlowych i znają ich specjalizacje – wiedzą, gdzie należy się wybrać, kiedy zależy im na czymś niestandardowym, a gdzie, żeby uzyskać produkty dobrej jakości w niewygórowanej cenie. Wielkim wygranym w codziennych zakupach jest Biedronka, której sklepy są zazwyczaj mniejsze od innych supermarketów, która ma dużo placówek, przez co jest dostępna - komentuje dr Adam Czarnecki, wiceprezes instytutu ARC Rynek i Opinia.
Badanie zostało przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia w okresie 09.2016 – 02.2017 metodą CAWI (ankiety online na własnym panelu epanel.pl), łączna próba N=2466, reprezentatywna ze względu na płeć, wiek i wielkość miejscowości zamieszkania.
Dołącz do dyskusji: Biedronka, Lidl i Auchan uznawane za najtańsze sklepy, za najdroższy – Piotr i Paweł
Tesco ok
Ale Lidl to potworna drożyzna co tu się dzieje. Orzechy z reklamy tv kosztowały ok.25 zł , aż nie na mój portfel. Co do Auchan mam trochę kilka zastrzeżeń