Najwięcej na reklamy w radiu wydał Aflofarm Farmacja
Na reklamę radiową w 2010 r. najwięcej przeznaczyła firma Aflofarm Farmacja Polska. Wszyscy czołowi marketerzy zwiększyli swoje wydatki w porównaniu z 2009 rokiem.
Jak pokazują dane firmy Kantar Media (dawniej Expert Monitor) przygotowane dla serwisu Wirtualnemedia.pl, w 2010 roku firma Aflofarm Farmacja Polska na reklamę w radiu przeznaczyła cennikowo 182,6 mln zł, czyli o 55 proc. więcej niż rok wcześniej. Jeszcze bardziej – o 68 proc. – takie wydatki wzrosły w przypadku PTK Centertel.
Swoje budżety reklamowe zwiększyli również pozostali z czołowych marketerów w radiu. I tak Polkomtel (operator sieci Plus) wydał 20 proc. więcej niż w 2009 roku, Euro-Net Warszawa (właściciel sieci RTV Euro AGD) – o 14 proc., a Metro Group (właściciel sieci Metro & Makro Cash and Carry, Real, MediaMarkt i Saturn ) – o 11 proc.
Ogółem budżety radiowe pięciu największych marketerów wzrosły o 28 proc., a wszystkich reklamodawców – o 17 proc. Analizując reklamę radiową z perspektywy nadawców, zdecydowanie największe wpływy osiągnęły RMF FM i Radio ZET (zobacz szczegółowe wyniki wszystkich stacji).
Cennikowe wydatki reklamowe w radiu | ||
2010 | 2009 | |
Aflofarm Farmacja Polska | 182 611 496 zł | 117 643 916 zł |
Metro Group | 91 516 756 zł | 82 115 744 zł |
Euro-Net Warszawa | 80 057 841 zł | 69 931 694 zł |
Polkomtel | 54 674 583 zł | 45 302 033 zł |
PTK Centertel | 43 140 055 zł | - * |
5 największych reklamodawców | 452 000 731 zł | 353 587 707 zł |
wszyscy reklamodawcy | 2 402 579 512 zł | 2 045 531 827 zł |
* zajmujący w 2009 roku to miejsce Glaxosmithkline Consumer Healthcare cennikowo wydał 38 847 902 zł, natomiast PTK Centertel - 25 703 219 zł |
Dołącz do dyskusji: Najwięcej na reklamy w radiu wydał Aflofarm Farmacja