„Nasze Miasto” z największym wzrostem reklamowym, w dół „Polska”, „Rzeczpospolita” i „Metro” (TOP 10)
W pierwszym kwartale br. największy wzrost przychodów z reklam wśród dzienników miało „Nasze Miasto”. Więcej zarobiły też „Fakt”, „Super Express”, „Dziennik Gazeta Prawna” i „Gazeta Wyborcza”. Mniejsze wpływy miały „Polska”, „Rzeczpospolita” i „Metro”.
Monitorowane przez Kantar Media dzienniki zarobiły w pierwszym kwartale br. łącznie na reklamach nieco ponad 345 mln zł - wynika z raportu tego instytutu przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe bez rabatów). To 0,8 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r.
To pierwszy od wielu miesięcy wzrost wpływów z reklam. Widoczny jedynie cennikowo, bo realne przychody, według szacunków Starlinka, zmalały w I kwartale br. o 17,5 proc. do 57,8 mln zł.
Niezmiennie najwięcej na reklamach zarabia „Gazeta Wyborcza”. Reklamodawcy w pierwszych trzech miesiącach br. cennikowo zainwestowali w reklamy na łamach tego dziennika ponad 94,3 mln zł, zwiększając nakłady o 5,4 proc.
W największym stopniu wzrosły przychody reklamowe „Naszego Miasta” - o 29,8 proc., do 8,1 mln zł. Sporą dynamikę miały też „Super Express” i „Fakt”. Pierwszy zarobił 20,2 proc. więcej w skali roku (29,7 mln zł), drugi - o 20,8 proc. (41,6 mln zł).
Więcej na reklamach zarobił też „Dziennik Gazeta Prawna” - jego przychody były w I kwartale br. wyższe o 8,3 proc. niż przed rokiem i wyniosły 13,5 mln zł.
Cennikowe wpływy reklamowe dzienników | |||
(bez autopromocji, dane Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I – III 2014 | I – III 2015 | zmiana proc. |
GAZETA WYBORCZA | 89 411 907 zł | 94 262 689 zł | 5,4 |
POLSKA | 54 435 664 zł | 47 617 654 zł | -12,5 |
FAKT | 34 426 912 zł | 41 573 305 zł | 20,8 |
SUPER EXPRESS | 24 710 998 zł | 29 690 305 zł | 20,2 |
METRO | 21 517 520 zł | 19 629 671 zł | -8,8 |
RZECZPOSPOLITA | 20 143 220 zł | 17 010 979 zł | -15,5 |
DZIENNIK GAZETA PRAWNA | 12 478 796 zł | 13 512 148 zł | 8,3 |
NASZE MIASTO | 6 206 422 zł | 8 054 295 zł | 29..8 |
PULS BIZNESU | - | 6 416 852 zł | - |
EXPRESS ILUSTROWANY | 6 126 257 zł | 5 312 483 zł | -13.3 |
razem | 342 370 085 zł | 345 062 377 zł | 0,8 |
Największy spadek zanotowała „Rzeczpospolita” - jej cennikowe wpływy reklamowe zmalały w skali roku o 15,5 proc., do 17 mln zł. Marketerzy mniej wydawali też w dzienniku „Polska” - zostawili tam 47,6 mln zł, czyli 12,5 proc. mniej niż rok temu.
Mniej na reklamach zarobiło także bezpłatne „Metro” - 19,6 mln zł wobec 21,5 mln zł w roku ub. (spadek o 8,8 proc.).
Dołącz do dyskusji: „Nasze Miasto” z największym wzrostem reklamowym, w dół „Polska”, „Rzeczpospolita” i „Metro” (TOP 10)