SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Nasze Miasto” z największym wzrostem reklamowym, w dół „Polska”, „Rzeczpospolita” i „Metro” (TOP 10)

W pierwszym kwartale br. największy wzrost przychodów z reklam wśród dzienników miało „Nasze Miasto”. Więcej zarobiły też „Fakt”, „Super Express”, „Dziennik Gazeta Prawna” i „Gazeta Wyborcza”. Mniejsze wpływy miały „Polska”, „Rzeczpospolita” i „Metro”.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Monitorowane przez Kantar Media dzienniki zarobiły w pierwszym kwartale br. łącznie na reklamach nieco ponad 345 mln zł - wynika z raportu tego instytutu przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe bez rabatów). To 0,8 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r.

To pierwszy od wielu miesięcy wzrost wpływów z reklam. Widoczny jedynie cennikowo, bo realne przychody, według szacunków Starlinka, zmalały w I kwartale br. o 17,5 proc. do 57,8 mln zł.

Niezmiennie najwięcej na reklamach zarabia „Gazeta Wyborcza”. Reklamodawcy w pierwszych trzech miesiącach br. cennikowo zainwestowali w reklamy na łamach tego dziennika ponad 94,3 mln zł, zwiększając nakłady o 5,4 proc.

W największym stopniu wzrosły przychody reklamowe „Naszego Miasta” - o 29,8 proc., do 8,1 mln zł. Sporą dynamikę miały też „Super Express” i „Fakt”. Pierwszy zarobił 20,2 proc. więcej w skali roku (29,7 mln zł), drugi - o 20,8 proc. (41,6 mln zł).

Więcej na reklamach zarobił też „Dziennik Gazeta Prawna” - jego przychody były w I kwartale br. wyższe o 8,3 proc. niż przed rokiem i wyniosły 13,5 mln zł.

Cennikowe wpływy reklamowe dzienników

(bez autopromocji, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I – III 2014

I – III 2015

zmiana proc.

GAZETA WYBORCZA

89 411 907 zł

94 262 689 zł

5,4

POLSKA

54 435 664 zł

47 617 654 zł

-12,5

FAKT

34 426 912 zł

41 573 305 zł

20,8

SUPER EXPRESS

24 710 998 zł

29 690 305 zł

20,2

METRO

21 517 520 zł

19 629 671 zł

-8,8

RZECZPOSPOLITA

20 143 220 zł

17 010 979 zł

-15,5

DZIENNIK GAZETA PRAWNA

12 478 796 zł

13 512 148 zł

8,3

NASZE MIASTO

6 206 422 zł

8 054 295 zł

29..8

PULS BIZNESU

-

6 416 852 zł

-

EXPRESS ILUSTROWANY

6 126 257 zł

5 312 483 zł

-13.3

razem

342 370 085 zł

345 062 377 zł

0,8

Największy spadek zanotowała „Rzeczpospolita” - jej cennikowe wpływy reklamowe zmalały w skali roku o 15,5 proc., do 17 mln zł. Marketerzy mniej wydawali też w dzienniku „Polska” - zostawili tam 47,6 mln zł, czyli 12,5 proc. mniej niż rok temu.

Mniej na reklamach zarobiło także bezpłatne „Metro” - 19,6 mln zł wobec 21,5 mln zł w roku ub. (spadek o 8,8 proc.).

Dołącz do dyskusji: „Nasze Miasto” z największym wzrostem reklamowym, w dół „Polska”, „Rzeczpospolita” i „Metro” (TOP 10)

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Bigos z kiełbasą
Obiektywnie Nasze Miasto to jeden z najlepszych projektów medialnych w Polsce. Wciąż, choć mam wrażenie, że niedoceniany
odpowiedź
User
Bob
W jakim sensie niedoceniony? Przez branżę, czy przez czytelników?
odpowiedź
User
galu
Nasze miasto to faktycznie niezły projekt. nowoścześnie wygląda, fajna treść, dużo się tam dzieje
odpowiedź