„National Geographic” z najwyższą sprzedażą wśród miesięczników podróżniczych. „Podróże” do góry
W pierwszych trzech kwartałach br. większość tytułów w segmencie miesięczników podróżniczych zanotowało spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Voyage”. Jedyny wzrost odnotowały „Podróże”, a na pozycji lidera sprzedaży znalazł się „National Geographic”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „National Geographic Polska” (Grupa Burda) w pierwszych trzech kwartałach 2016 roku wyniosła 30 735 egz. Była ona o 7,93 proc. niższa, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Na drugim miejscu znalazł się także wydawany przez Burdę „NG Traveler”. Sprzedał się on średnio w liczbie 20 985 egz., po spadku w skali roku o 5,14 proc.
Trzecią pozycję zajął miesięcznik „Podróże” (ZPR Media). Jego wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zwiększył się o 4,36 proc. i uplasował się na poziomie 10 046 egz. Jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu.
Z kolei najwięcej stracił, plasujący się tuż za podium magazyn „Voyage” (Marquard Media Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym okresie zmalała o 25,09 proc. i wyniosła 4 067 egz. Tytuł ten ukazywał się do marca br.
ZKDP | I-III kwartał | Dynamika | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2016 | 2015 | |||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
National Geographic Polska | 41 978 | 30 897 | 30 735 | 48 863 | 33 695 | 33 381 | -7,93% |
NG Traveler | 31 742 | 20 989 | 20 985 | 34 060 | 22 138 | 22 121 | -5,14% |
Podróże | 22 962 | 11 460 | 10 046 | 23 019 | 11 046 | 9 626 | 4,36% |
Voyage - Magazyn o Podróżach | 11 877 | 4 930 | 4 067 | 19 889 | 7 058 | 5 429 | -25,09% |
We wrześniu 2016 roku liderem również był miesięcznik „National Geographic Polska”, którego wynik sprzedażowy w porównaniu do września 2015 roku zmniejszył się o 2,40 proc. do 30 551 egz. - jednocześnie był to jedyny spadek w zestawieniu.
Drugie miejsce należało do „NG Travelera” (22 520 egz.; wzrost o 24,41 proc. - największy w zestawieniu), a podium uzupełnia magazyn „Podróże” (11 335 egz.; do góry o 21,88 proc.).
ZKDP | wrzesień | Dynamika | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2016 | 2015 | |||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Focus Poznać i Zrozumieć Świat | 107 960 | 73 920 | 73 783 | 125 000 | 62 701 | 62 335 | 18,37% |
National Geographic Polska | 41 000 | 30 672 | 30 551 | 45 000 | 31 696 | 31 301 | -2,40% |
Podróże | 23 700 | 12 635 | 11 335 | 23 137 | 10 540 | 9 300 | 21,88% |
NG Traveler | 33 000 | 22 520 | 22 520 | 33 000 | 18 102 | 18 102 | 24,41% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „National Geographic” z najwyższą sprzedażą wśród miesięczników podróżniczych. „Podróże” do góry