Natur Produkt Zdrovit i Euro-Net Warszawa z największym wzrostem wydatków reklamowych, w dół Aflofarm, Unilever i Volkswagen (Top10)
W ciągu siedmiu miesięcy br. wydatki na reklamy w tradycyjnych mediach wzrosły w porównaniu z rokiem ub. o blisko 8 proc. Natur Produkt Zdrovit i Euro-Net zwiększyły nakłady na promocję o ponad 60 proc. Budżety ograniczyli Aflofarm Farmacja Polska, Unilever Polska i Volkswagen Group Polska.
Media pozainternetowe zarobiły w okresie od stycznia do lipca br. na reklamach 17,7 mld zł – wynika z analizy Wirtualnemedia.pl na podstawie danych Kantar Media (dane cennikowe netto, bez rabatów). Było to 7,7 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2016 roku.
Największym reklamodawcą pozostaje firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska, która zredukowała wydatki w skali roku o 8,6 proc., z 1,19 mld zł do 1,09 mld zł. Warto w tym miejscu przypomnieć, że wydatki cennikowe Aflofarmu znacząco odbiegają od faktycznie inwestowanych w reklamę kwot – z danych złożonych przez firmę do KRS wynika, że spółka w całym 2017 roku wydała na ten cek ok. 209 mln zł.
Pozycję wicelidera zajmuje sieć dyskontów Lidl Polska z wydatkami w wysokości 414,7 mln zł, większymi niż przed rokiem o 19,2 proc. Trzecie miejsce na podium należy do firmy Natur Produkt Zdrovit, która na reklamę w mediach wydała przez siedem miesięcy br. 361,9 mln zł, o 68,5 proc. więcej niż przed rokiem.
Równie wysoką dynamiką wzrostu wydatków reklamowych może pochwalić się w omawianym okresie Euro-net Warszawa, który zwiększył je o 63,1 proc., z 165,1 mln zł do 269,3 mln zł. O 34,9 proc. wzrosły wydatki reklamowe firmy Terg (z 210,5 mln zł do 284,1 mln zł).
Na reklamach koncernu Procter&Gamble media zarobiły 27,5 proc. więcej niż przed rokiem - 226,8 mln zł, a na aktywnościach USP Zdrowie 20,2 proc. więcej – 253,6 mln zł. Ferrero Polska wydało na reklamę w omawianym okresie 251,6 mln zł, zwiększając wydatki o 13,3 proc. rok do roku.
W czołówce największych polskich reklamodawców znalazło się jeszcze dwóch - poza Aflofarmem - marketerów, którzy w skali roku zredukowali budżety na promocję w mediach. Unilever Polska obniżył inwestycje o 7,7 proc., do 231,6 mln zł, a Volkswagen Group Polska zredukował je o 7,6 proc., do 226,7 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Natur Produkt Zdrovit i Euro-Net Warszawa z największym wzrostem wydatków reklamowych, w dół Aflofarm, Unilever i Volkswagen (Top10)