Czy Neflix jest zadowolony ze współpracy z Sussexami?
Lukratywna umowa, którą Netflix popisał z księciem Harrym i jego żoną, Meghan Markle, zdaniem źródła powiązanego z platformą nie do końca realizowana jest w satysfakcjonujący sposób. Czy dojdzie do jej rozwiązania, jak w przypadku Spotify?
Sześcioczęściowy serial zatytułowany „Harry i Meghan”, który zadebiutował na Netfliksie w grudniu ubiegłego roku, przedstawiający losy Sussexów i ich drogę do wyjścia z brytyjskiej rodziny królewskiej, był jednym z większych hitów platformy. Okazuje się jednak, że kolejne propozycje pary nie są dla Netfliksa tak samo atrakcyjne. Brytyjski tabloid „The Sun” poinformował, że celebryci otrzymali połowę z 81 milionów funtów, które przewiduje umowa. Resztę dostaną w momencie, gdy wyprodukują kolejny hit dla Netfliksa.
Źródło, na które powołuje się „The Sun”, twierdzi, że platforma jest zadowolona z oglądalności dokumentu „Harry i Meghan”, ale czeka na więcej równie dobrych propozycji. Ostatnio Sussexowie nie mieli szczęścia jeśli chodzi o współpracę z inną dużą marką, czyli Spotify. Umowa firmy Archewell, opiewająca na kwotę 18 milionów funtów została zakończona po tym, jak Meghan Markle wyprodukowała jedynie 13 odcinków zamówionego podcastu w ciągu dwóch i pół roku.
Współpraca z Netfliksem
Źródło „The Sun” twierdzi, że w tym momencie umowa z Netfliksem nie jest zagrożona: „Nie ma mowy o przyciągających uwagę nagłówkach i o publicznym rozstaniu. Netflix z przyjemnością podpisał kontrakt z Harrym i Meghan i szuka kolejnych pomysłów do realizacji, ale pozostała część umowy polega na tym, że Sussexowie zrealizują najlepsze pomysły. Umowa jest stale weryfikowana, co jest normalne w przypadku tak dużych kwot”.
Netflix odrzucił już jeden pomysł Meghan Markle. Mowa o serialu animowanym pt. „Pearl”. Miał opowiadać losy dziewczyny inspirowanej historycznymi postaciami kobiecymi.
Agencja informacyjna Bloomberg poinformowała, że książę Harry, w ramach umowy podcastowej ze Spotify, chciał przeprowadzić wywiad z prezydentem Rosji Władimirem Putinem i byłym prezydentem USA Donaldem Trumpem, co pokazuje jak Sussexowie nie rozumieją współczesnej sytuacji politycznej i społecznej.
Serial „Harry i Meghan” dostępny jest na platformie Netflix.
Netflix ma globalnie 230 mln subskrybentów
Netflix nie podaje, ilu użytkowników ma w Polsce. Z danych Mediapanel wynika, że platforma, jako strona www oraz aplikacja na urządzenia mobilne i smart tv, przyciągnęła 12,92 mln polskich internautów, z których każdy spędził tam średnio 7 godzin, 10 minut i 47 sekund. Zasięg platformy wyniósł 43,55 proc.
W IV kwartale 2022 r. liczba subskrybentów Netfliksa urosła o 7,66 mln do 230,75 mln. Natomiast wzrost przychodów wyhamował do 1,9 proc., a zysk netto skurczył się z 607 do 55 mln dolarów. Współzałożyciel platformy Reed Hastings z funkcji jednego z szefów platformy przeszedł do jej rady dyrektorów.
Dołącz do dyskusji: Czy Neflix jest zadowolony ze współpracy z Sussexami?