0,5 mln zagranicznych klientów Viaplay do końca roku. 6 mln przed 2025 rokiem
Anders Jensen, prezes i dyrektor generalny Nordic Entertainment Group, wyraził przekonanie, że platforma streamingowa Viaplay przekroczy do końca roku zakładane 0,5 mln subskrybentów poza regionem nordyckim. Pomóc ma w tym m.in. podpisana właśnie umowa z MGM.
NENT Group zapewnia, że po udanej premierze w krajach bałtyckich i Polsce wejdzie na kilka nowych rynków w ciągu najbliższych kilku miesięcy. W nadchodzących tygodniach pojawi się w Stanach Zjednoczonych, w przyszłym roku w Holandii i Wielkiej Brytanii, a w 2023 roku trafi także do Kanady, Niemiec, Austrii i Szwajcarii.
Sport motorem napędowym Viaplay
Na wielu nowych rynkach Viaplay skupi się na filmach i serialach, choć to sport przyczynia się do realizacji planu NENT Group. Niedawno NENT Group poinformowała, że w trzecim kwartale br. platforma streamingowa Viaplay zyskała poza Skandynawią 286 tys. subskrybentów, z czego zdecydowaną większość w Polsce. Zdaniem firmy główną przyczyną jest udany debiut Bundesligi w Viaplay i popularność grającego w niej Roberta Lewandowskiego.
Zobacz także: Viaplay po starcie w Polsce pozyskała prawie 300 tys. subskrybentów. Eksperci: efekt nowości, ilu zostanie na dłużej?
NENT Group liczy, że odniesie sukces także w Holandii, gdzie pozyskała prawa do Formuły 1. Holenderską gwiazdą tych wyścigów jest Max Verstappen. Viaplay zabezpieczyła też prawa do NHL w krajach bałtyckich, gdzie hokej cieszy się dużą popularnością.
W Polsce Viaplay jest oferowana nie tylko jako oddzielna platforma streamingowa, ale także w specjalnych ofertach w sieciach kablowych UPC Polska, Vectra, a także przez sieć komórkową Play. W krajach bałtyckich podobne umowy zawarto z Elisą w Estonii i Tet na Łotwie.
Dzięki współpracy z partnerami NENT spodziewa się znacznego wzrostu liczby abonentów, ponieważ stanowią oni 25 proc. udziału polskiego rynku płatnej telewizji i 30 proc. tego samego rynku krajów bałtyckich. Pod koniec września Viaplay pozyskał łącznie 313 000 subsrybentów w naszym kraju, Litwie, Łotwie i Estonii. Z prognoz Dataxis wynika, że serwis streamingowy przed 2025 roku może poza regionem nordyckim zdobyć 6 mln subskrybentów.
Umowa z MGM
Choć prawa sportowe są główną siłą napędową NENT Group, to firma inwestuje też w inne dziedziny. Zawarła umowę z serwisem Hayu, który dostarcza treści typu reality-show. W środę poinformowała, że podpisała także porozumienie z MGM International Television Productions, dzięki czemu będzie mogła współprodukować sześć anglojęzycznych seriali. Będą dostępne na wyłączność Viaplay w Polsce, krajach bałtyckich i Holandii, a MGM zajmie się dystrybucją w pozostałych częściach świata.
Pierwszymi dwoma wspólnymi projektami będą „Billy the Kid” i „Last Light”. „Billy the Kid” to serial obyczajowy Michaela Hirsta („Wikingowie”) z brytyjskim aktorem Tomem Blythem („Benediction”) w roli słynnego amerykańskiego banity. Serial jest koprodukcją EPIX Studios i MGM International Television Productions, we współpracy z NENT Group. Otto Bathurst („Peaky Blinders”) reżyseruje pierwsze dwa odcinki ośmioodcinkowego pierwszego sezonu.
MGM i NENT Group będą współpracować też przy apokaliptycznym thrillerze „Last Light”, we współpracy z Peacock. Oparty na bestsellerowej powieści Alexa Scarrowa o tym samym tytule i zapoczątkowany przez Viaplay Studios, Make It Happen Studio i REinvent, serial „Last Light” opowiada historię rodziny walczącej o przetrwanie w świecie nagle pogrążonym w chaosie.
W pięcioodcinkowym serialu występuje i jest producentem wykonawczym nominowany do nagrody Emmy Matthew Fox („Zagubieni”), obok trzykrotnie nominowanej do nagrody Emmy Joanne Froggatt („Kłamca”, „Downton Abbey”). Dennie Gordon („Jack Ryan”) reżyseruje całą serię i pełni funkcję producenta wykonawczego.
Zobacz także: Viaplay zadowolony z rozwoju serwisu w Polsce
- Viaplay będzie wkrótce dostępny na co najmniej 16 rynkach, a unikalne opowiadanie historii jest kluczową częścią naszej strategii ekspansji. Jesteśmy dumni z naszej długoterminowej współpracy z MGM i z tego, że obecnie współpracujemy nad koprodukcją seriali z największymi nazwiskami Hollywood. Seriale takie jak „Billy the Kid” i „Last Light” pokazują skalę naszych ambicji i pomogą jeszcze szybciej zaistnieć Viaplay na naszych nowych rynkach - stwierdziła Filippa Wallestam, szefowa biura ds. contentu NENT Group.
W 2022 roku Viaplay planuje premiery co najmniej 60 pozycji oryginalnych. Będą to zarówno seriale, jak i filmy. Niektóre będą poświęcone znanym w Skandynawii postaciom, inne będą mieć charakter międzynarodowy.
Dołącz do dyskusji: 0,5 mln zagranicznych klientów Viaplay do końca roku. 6 mln przed 2025 rokiem