Nestle przesunęło przetarg mediowy na przyszły rok
Koncern Nestle Polska, właściciel takich marek, jak m.in. KitKat czy Winiary zrezygnował z prowadzenia rozpoczętego przetargu mediowego. Firma przeniosła jego realizację na przyszły rok - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Do końca przyszłego roku firma będzie mediowo obsługiwana przez agencję UM Thrive (Mediabrands).
Nestle rozpoczęło przetarg na obsługę mediową w lutym br. Firma nie ujawniła zaproszonych do niego agencji. Wiadomo było jedynie, że wśród nich była dotychczas obsługująca koncern w zakresie planowania i zakupu mediów agencja UM Thrive (Mediabrands).
Biuro prasowe Nestle Polska potwierdziło nam informacje o zawieszonym przetargu, ale nie podało powodów tej decyzji. Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że przyczyną ma być trwająca wojna w Ukrainie.
Realizacja przetargu ma zostać wznowiona w przyszłym roku. Do końca 2023 roku mediowo firmę obsługiwać będzie dotychczasowa agencja UM Thrive, która pod koniec 2019 roku w wyniku wygranego przetargu przejęła budżet marketera od Wavemaker (GroupM/WPP), pracującego dla Nestle przez 13 lat.
UM Thrive odpowiada za planowanie i zakup mediów dla wszystkich spółek zależnych i marek Grupy Nestlé w Polsce.
Do koncernu należy wiele marek słodyczy (m.in. Princessa, Lion, KitKat, JoJo), płatków śniadaniowych (m.in. Corn Flakes, Gold Flakes, Nesquik, Chocapic, Cini Minis, Cheerios, Fitness), kawy Nescafé, żywności dla niemowląt (m.in. Gerber i Bobo Frut) oraz przypraw, dań gotowych i dodatków Winiary.
Przypomnijmy, że wiosną br. Nestle znalazło się w ogniu krytyki w związku z tym, że firma nie zdecydowała się na całkowite wycofanie z rynku rosyjskiego po inwazji Rosji na Ukrainę. Szczególna krytyka w Polsce była skierowana przeciwko marce Winiary.
Dołącz do dyskusji: Nestle przesunęło przetarg mediowy na przyszły rok